۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۴۷۰۵۵۸
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی:

تبیین معارف ناب الهی، از راهبردهای کلان جامعه المصطفی است

برگزاری بخش شفاهی جشنواره بین المللی قرآن در عراق، برگزاری کارگاه ارتباط تأثیر گذار والدین در خانواده، بیانیه المصطفی به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی و تبیین معارف ناب الهی از راهبردهای کلان المصطفی، از مهم ترین اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، بخش شفاهی بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در نمایندگی  عراق در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

مسابقات بخش شفاهی جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، در قسمت برادران با مشارکت مراکزی چون؛ کلیة امام باقر (ع)، کلیة الکوثر، کلیة الشریف المرتضی(ع)، کلیة الثقلین، کلیة الامام جواد (ع)، کلیة الخاتم الرسل و کلیة الشهید صدر، در نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

بخش خواهران بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی که در شهر کاظمین و با حضور طلاب کلیة البتول، کلیة الکوثر، کلیة الحوراء، کلیة الزهرا برگزار شد، طلاب خواهر در رشته های حفظ و تلاوت قرآن کریم به رقابت پرداختند.

شایان ذکر است؛ بخش کتبی این دوره از جشنواره در این نمایندگی نیز در تاریخ 29 دسامبر 2016  با محوریت کتاب شریف نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد.  

برگزاری کارگاه ارتباط تأثیر گذار والدین در خانواده

کارگاه مشاوره با موضوع ارتباط موثر و مطلوب والدین بر فرزندان به همت اداره منابع انسانی مجتمع آموزش عالی اصفهان برگزار شد.

کارگاه «ارتباط تأثیرگذار والدین در خانواده»  به همت  اداره منابع انسانی مجتمع آموزش عالی اصفهان و با حضور 32  نفر از مدیران، کارکنان و کارشناسان نمایندگی جامعه المصطفی در اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اکبری، ارتقاء سطح آگاهی خانواده ها در جهت برقراری ارتباط مثبت و مژثر بین والدین و فرزندان را از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان کرد و ابراز داشت: علاوه بر بررسی نقش رفتارهای والدین با فرزندان، باید آموزش­های انواع ارتباط بین فردی و همچنین ارائه راهکارهای مناسب جهت برقراری ارتباط موثر مورد توجه قرار گیرد.

تبیین معارف ناب الهی، از راهبردهای کلان جامعه المصطفی است

هم اندیشی مسئولان و کارشناسان موسسه آموزش عالی علوم انسانی و معاونت ارتباطات و امور بین الملل جامعه المصطفی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی، برگزار شد.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی در ابتدای این هم اندیشی، اهتمام به تببین و نشر معارف ناب الهی را یکی از راهبردهای اساسی و کلان جامعه المصطفی عنوان کرد و اظهار داشت: برخورداری از قوه انتقال معارف ناب الهی، یکی از نشانه های بالندگی مراکز دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی ابراز داشت: شناخت آسیب ها و چالش های فراروی نشر معارف الهی، بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی، حضور مؤثر و بالنده در فرایندهای تربیتی، بهره گیری از تجارب و انباشته های دیگر فعالان این عرصه، توجه به نظام آموزش های کاربردی،  بهره گیری از فرصت های آنی و زودگذر و نیز توجه به بومی سازی های فرایند آموزشی از مهمترین رویکردهای عرصه تببین معارف الهی می باشد.  

بیانیه المصطفی به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی

جامعه‌المصطفی، به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی 1388، بیانیه‌ای صادر کرد.
 

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«قُلْ هَذِهِ سَبِيلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنِی وَ سُبْحَانَ‌اللَّهِ وَ مَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ؛
بگو اين است راه من كه من و هر كس پيروى‏‌ام كرد، با بصیرت به سوى خدا دعوت مى‌‏كنيم و منزه است‏ خدا و من از مشركان نيستم. (یوسف: 108)

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، که بر پایه ولایت فقیه که استمرار راه انبیای و امامان معصوم(علیهم‌السلام) و میراث گران‌قدر معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است، افتخارات و دست‌آوردهای عظیم و بی‌‌بدیل داشته است.

در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی، دوران غرورآفرینی از تسخیر لانه جاسوسی امریکا، ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس، پیشرفت در عرصه‌های مختلف و... ثبت شده است که جزو لاینفک هویت هر ایرانی به شمار می‌رود و در این میان، دشمنان ایران و اسلام پیوسته در تلاش بوده‌اند که با توطئه‌های خصمانه مسیر رشد و توسعه ملت ایران را ناهموار کنند.

حماسه عظیم مردم در 9 دی به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، به درستی تجلی قدرت الهی و روح حسین‌بن علی(ع) و دست خداوند بود که از قلوب باایمان و اراده‌های راسخ ملت مسلمان، شجاع و مبارز ایران ظهور یافت تا بساط فتنه فتنه‌گران، آشوب‌طلبان و دشمنان عنود و حسود انقلاب را در هم پیچیده شود و قدرت نرم نظام و اراده، عظمت و اقتدار ملی مردم و نظام را به منصه ظهور برساند.

حماسه 9 دی ماه با حضور میلیونی توأم با شور عاشورایی مردم، در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ماندگار شد. این روز، نماد حضور آگاهانه و مقتدرانه ملتی بود که از فتنه دشمنان داخلی و خارجی به ستوه آمده بودند و در خروشی بی‌نظیر، میثاق خود را بار دیگر، با مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) متجلی ساختند و به فرموده مقام عظمای ولایت، «حضور عظیم و خروشان مردمی در 9 دی 88 ، تجلّی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم بود».

دست‌آورد حضور حماسی ملت ایران در 9 دی‌ماه سال 88، اقتدار و استحکام نظام و «گفتمان انقلاب اسلامی» را نزد دوستان و دشمنان ارتقا بخشید و به جهانیان اثبات کرد مردم و نظام در ایران اسلامی در پرتو «ولایت‌فقیه»، حقیقت واحدند و از چنان ریشه، ظرفیت و اقتداری برخوردارند که به ‌راحتی قادرند هر توطئه و فتنه‌ای را خنثی کنند.

جامعه‌المصطفی ضمن گرامی‌داشت حماسه سترگ 9 دی، «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، تأکید می‌نماید که ملت ایران با الهام از آموزه‌های بزرگ و الهام‌بخش عاشورای حسینی(ع) و بر افراشته نگه داشتن پرچم بصیرت، آگاهی و حرکت در مدار ولایت فقیه در هر زمان و مکان، اجازه نخواهند داد که استکبار و سران فتنه بتوانند فرصت دوباره‌ای برای ایجاد فتنه‌های شیطانی بیابند و به فضل الهی، تحت ولایت و زعامت رهبر و مولای بصیر و شجاع خود آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، پرشتاب‌تر از گذشته مسیر پیشرفت، تعالی و حرکت برای تمدن‌سازی نوین اسلامی را تداوم خواهد بخشید.

ارتباطات میان فرهنگی از نگاه اسلام و الزامات آن در المصطفی

دانشگاه مجازی المصطفی، نشست علمی «ارتباطات میان فرهنگی از نگاه اسلام و الزامات آن در جامعه المصطفی العالمیه» را برگزار می نماید.

 این نشست علمی به همت معاونت پژوهش و تولید محتوای دانشگاه مجازی المصطفی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن یوسف زاده، برپا خواهد شد.

شایان ذکر است، علاقه مندان برای حضور در این نشست علمی که روز پنج شنبه، 9 دی ماه از ساعت 10 الی 12 در سالن جلسات دانشگاه مجازی المصطفی برگزار خواهد شد، می توانند به صورت برخط از طریق نشانی اینترنتی http://vc.aou.ir/webinar اقدام نمایند./1325/303/ب3

ارسال نظرات