۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۷۰۵۷۰
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی:

فتنه گران حق مردم را نادیده گرفتند

نماینده مردم البرز در خبرگان گفت: متأسفانه در فتنه ٨٨ حق مردم در انتخاب ناديده گرفته شد و مصلحت ديد رهبرى هم كه رجوع به قانون در اختلافات بود مورد قبول واقع نشد.
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی

حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از 9 دی به عنوان یوم الله یاد و بر ضرورت زنده نگه داشتن و بزرگداشت این روز تأکید کرد.

وی با اشاره به آیه 45 سوره انعام «فقطع دابرالذين ظلموا والحمدلله رب العالمين» افزود: آیه می فرماید دنباله جمعيتي كه ستم كرده می کنند قطع می شود، درفهم و درك عقلى و ادبيات دينى نكوهيده ترين مفهوم ظلم وستم و تعدى به حقوق ديگران است.

عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که  ظلم آثار سوء بسیاری بر جای می گذارد، اظهار داشت: ظلم آثار فردی و اجتماعی بسیاری برجای می گذارد که شعاع آثار اجتماعی آن به یقین بیشتر از دایره ستم دیدگان است.

وی ادامه داد: حتى به لحاظ آثار تخريبى، ظلم بر خود ستمگر اثرگذار است و درون و عاقبت او را تباه می کند، از این رو آثار بسیار و ابعاد گوناگون ظلم کردن باید مورد توجه انسان باشد؛ در نظام اسلامى سه عنصر اساسى مطرح  است و همگان مكلف به حفظ حقوق اين مفاهيم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی مردم، رهبرى و حكومت را عناصر اصلی نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: اگر مردم در حيطه اختيارات مشروع خود دست به انتخاب بر اساس ساز وكار پذيرفته اى زدند همگان بايد آن را محترم بشمارند.

وی عنوان کرد: رهبرى كه حكم ناخداى كشتى را دارد اگر مصلحتى را تشخيص دادند برهمگان اطاعت از آن ضرورت دارد، متأسفانه در فتنه ٨٨ حق مردم در انتخاب ناديده گرفته شد و مصلحت ديد رهبرى هم كه رجوع به قانون در اختلافات بود مورد قبول واقع نشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: در فتنه 88 نظام در خطر آشوب و اختلال قرار گرفت و بخشى از اموال و دارایى هاى مردم در آتش سوخت، همچنین عده اى نيزكشته شدند و امنيت جامعه با خطر جدی مواجه شده بود، در چنین موقعیتی دشمن بهترين فرصت را يافت تا فضا را ملتهب و آشوب را گسترده تر و به مقدس ترين مفاهيم دينى حمله كند.

وی اضافه کرد: تدبير و درايت رهبرى و همراهى مردم و از همه مهم تر لطف خداوند شامل حال اين ملت شد و مردم يكپارچه و يكدست در 9 دی به خيابانها ريختند و به دفاع جانانه از رهبرى، نظام ومقدسات دينى پرداختند و اجازه ندادند ايران دچارهرج و مرج و بى ثباتى شود.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ضرورت رعایت حق مردم، حق نظام و حق رهبرى باید مورد توجه همه باشد، گفت: گاهی يك خطاى جاهلانه و يا تعمد مغرضانه مثل جرقه اى عمل مى كند كه دشمن مى تواند ان را بر جان انقلاب و نظام بيفكند و نظاره گر تلى از خاكستر باشد البته خداوند وعده حفظ نور خود را داده است و يقينا اين نور الهى خاموش نخواهد شد اما شرافت ما در اين است كه اين نور به دست ما حفظ شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات