۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۷۰۵۷۶
نماینده سابق مجلس:

منکران فتنه، خائن به انقلاب هستند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید براین که هر كسي در هر جناحي كه باشد اما معتقد به اسلام، قرآن و ولايت باشد و كار كند مشكلي ندارد، گفت: اما به كسي كه اميدش آمريكا است و از دايره ايمان خارج شده است؛ نمي‌توان اعتماد كرد و اين نظر قرآن است و ما هم تابع قرآن هستيم.
حجت الاسلام طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام سيدعلي طاهري، نماينده سابق مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی در مسجد جامع نکا، گفت: ایمان مسأله ای مهم در اسلام است و فراتر از ایمان برای فرد مؤمن برای ورود به اسلام  برائت از دشمن است.

وی با بیان این که در اسلام تبرّی اولی بر توّلی است و بیزاری جستن از دشمن خدا مقدم بر اعتقاد بر خدا است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: در طول اسلام هم مهم ترین مشکلی که با آن رو به رو هستیم همین مسأله است و در قیام عاشورا هم کسانی که معتقد به خدا بودند با امام حسین(ع) جنگیدند چون حاضر نبودند با دشمن خداوند درگیر شوند و در جریان امام رضا(ع) همین مسأله اتفاق افتاد.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که امام راحل برای این انقلاب پرچم امام حسین(ع) را برداشت و برافراشت و مردم ما پای این پرچم آمدند و همان تعداد قلیلی که بودند پرچم اسلام را برافراشتند و انقلاب به پیروزی رسید، ادامه داد: در انقلاب اسلامی، همه 35 میلیون نفر جمعیت کشور انقلابی نبودند بلکه عده ای آمدند و پای انقلاب بودند و عده ای هم همراهی کردند و بقیه سرسفره انقلاب نشستند.

عضو جبهه پایداری افزود: در طول دفاع مقدس هم وضع به همین صورت بود و از جمعیت حدود 40 میلیونی زمان جنگ نیمی بانوان بودند از 20 میلیون جمعیت مرد جامعه ما اگر ده میلیون کودک و نوجوان بودند ده میلیون مرد آماده نبرد داشتیم اما حدود دو میلیون در جنگ شرکت کردند و ما با همین نیروی اندک و قلیل به پیروزی رسیدیم و به همین دلیل انقلاب منتظر همه افراد نمی ماند بلکه همان تعدادی که پای پرچم انقلاب هستند کافی است.

وی افزود: در فتنه 88 و در حماسه نهم دی تعدادی در قبال فتنه 88 سکوت کردند و البته ما با افرادی که از فتنه حمایت کردند و کسانی که به صحنه آمدند و طبق نظر دشمن برخلاف اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) حرکت کردند و پای پرچم فتنه ایستادند کاری نداریم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی از افراد در این فتنه از ساکتین بودند که این ساکتین در طول تاریخ هم بوده اند و جبهه حق را تنها گذاشتند و مشکل ما همواره از ساکتین انقلاب بوده است که همین سکوت موجب شد تا کسانی که به فتنه تمایل داشتند به قدرت برسند.

وی بیان داشت: برخي از افراد به رهبر معظم انقلاب گفتند كه چرا شما مثل امام راحل صريح و بدون تعارف حرف نمي‌زنيد كه مقام معظم رهبري فرمودند: زماني‌ كه امام راحل سخن مي‌گفتند صد نفر پاي پرچم امام حرف مي‌زدند و روشنگري مي‌كردند اما امروز چند نفر پاي پرچم ولايت حرف مي‌زنند؟

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: بعد از فتنه 88 برخي سكوت‌ها موجب قوت گرفتن برخي از افراد شد و فتنه‌گران جرأت كردند از مجلس رأي بگيرند و به نوعي مجلس به آنان رأي داد و هر چند كه اقليت مجلس رأي ندادند اما تعدادشان آنقدر نبود و فتنه‌گران رأي آوردند و همين سه نفري كه رأي آوردند در مجلس قبل رد شده بودند و اينكه دوباره رأي آوردند پيام دارد و پيام آن تقويت جبهه فتنه است.

وی بیان داشت: فتنه‌گران با نيت براندازي آمدند و اينكه برخي از افراد اين مسائل را اختلاف بين دو جناج خلاصه مي‌كنند؛ خيانت است چرا كه چطور امكان دارد بر اثر اختلاف دو گروه آمريكا و استكبار و سركردگان كفر وارد شوند.

استاد حوزه علمیه افزود: در فتنه 88 شعار آنان اين بود كه  انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است و اگر ساكتين راست مي‌گويند امروز همين شعار را محكوم كنند.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: در طول انقلاب ما اقليت‌ها وارد شدند و در انقلاب و دفاع، اقليت‌ها وارد شدند و با همين اقليت‌ها پيروز شديم و نبايد از تعداد اندك خود بترسيد و بگوييد اكثريت رأي ديگري دادند نه اينطور نيست شما اقليت بوديد و به وظيفه خود عمل كرديد.

وی بیان داشت: در مديريت اصولگرايي هشت ساله هم بودند افرادي كه از مسير ولايت خارج شدند و ما از آنان گلايه‌مند هستيم و در حالي كه از خدمات هشت ساله اصولگرايي قدرداني مي‌كنيم اما دو سال آخر كاري كردند كه فتنه‌گران روي كار آمدند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نقشه فتنه 88 از سال‌ها قبل ريخته شده بود و مهدي هاشمي در فتنه 88 سفري به انگلستان داشت و گفته بود اگر مي‌خواهيد به نتيجه برسيد بايد به مردم ايران سخت بگيريد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبري هم چند ماه مانده به انتخابات اين زمزمه‌ها را شنيده بودند و گوشزد كرده بودند اما برخي گوش ندادند و یکی از برنامه‌ريزان فتنه در بازداشت مي‌گفت كه از بيان تقلب در انتخابات چه اهدافي داشتند و تنها كسي كه در مقابل ادعاي ما ايستاد و زير بار نرفت؛ رهبري بود و كافي بود رهبري يك قدم عقب بنشيند و بپذيرد كه انتخابات دوباره برگزار شود؛ آن زمان ايران از عراق و افغانستان هم بدتر مي‌شد.

وی خاطرنشان کرد: كساني كه اعتقادي به اصل ولايت فقيه و رهبري ندارند و آن را مانعي بر زياده‌خواهي و قدرت‌طلبي خود مي‌دانند گفتند ما نبايد تجربه دوره اصلاحات را تكرار كنيم و گفتند جايگاه ولايت محكم است و مدافعان رهبري محكم ايستاده‌اند و در اين شرايط بايد مرتب اسم رهبري را بياوريم اما به حرفش توجه نكنيم.

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با بیان این که در مذاكرات هم وقتي آمريكا بدعهدي كرد و تحريم‌ها را تمديد كرد اعلام كردند كه قدم به قدم مذاكرات زير نظر رهبری بوده است و با نظر رهبري پيش برده‌ايم، گفت: اما بايد بدانند كه وقتي توافق اوليه در لوزان انجام شد آقايان آمدند خدمت رهبري و وزير خارجه گفت ما قول داديم كه در مسائل هسته‌اي عقب‌نشيني بيشتري داشته باشيم كه حضرت آقا فرمودند: نه خير؛ به اندازه كافي عقب نشيني كرده‌ايد و وقتي ديدند رهبري استوار است از خواسته‌هاي خود كوتاه آمدند اما خطوط قرمز رهبري در برجام رعايت نشد و عيب‌ها همچنان وجود دارد.

وی افزود: رهبري اعلام كردند: كه در نوشتن برجام عجله شد، بله عجله شد و دو عجله وجود داشت كه يك عجله براي مذاكره‌كننده‌ها بوده است تا قبل از انتخابات به برجام برسند و عجله دوم عجله‌اي است كه آقای لاريجاني و دوستاني كه با ايشان در مجلس همراهي كردند، مرتكب شدند و در آن زمان ما متهم شديم كه مخالف نظام هستيم؛ آيا اكنون به نفع نظام شده است

حجت الاسلام طاهری افزود: دشمن بعد از فتنه 88 و حماسه بزرگ نهم دي‌ماه به اين نتيجه رسيد كه تا مادامي كه مردم ولايي در نظام هستند و از ولايت فقيه دفاع مي‌كنند نمي‌توان كاري كرد و بايد مردم را خسته كرد كه تحريم‌ها را بهترين راه براي خسته كردن مردم دانستند.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته چرا برخي مديران به توان داخلي تكيه نمي‌كنند و برخي مي‌گويند بايد مدير هم از خارج از كشور بياوريم و وارد كنيم و مي‌گويند اوج مديران ما در تهيه آبگوشت بزباش و خورشت قرومه‌سبزي است؛ و اين مسائل بيانگر آن است كه به توان داخلي اعتماد ندارند و به آن تكيه نمي‌كنند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که ایران اسلامی در سه دهه اخیر به پیشرفت های بسیاری خوبی در بخش های مختلف دست یافته است، گفت: در حال حاضر ايران اسلامي از شش كشور برتر فن‌آوري در جهان است؛ آيا اين مسأله يك هديه غربي است؟ اكنون در توان دفاعي و موشكي هم حرف اول را مي‌زنيم و كسي توان آنم را ندارد كه توان دفاعي ما را ناديده بگيد؛ آيا اين هم از توان امريكا است؟

وی ادامه داد: در هر زماني از اين كشور ما در دوران امام راحل و همچنين اكنون در زمان رهبري، مديري حرف امام و رهبري را به جان خريد و قبول و كار كرد؛ موفق شديم و هركجا به ديگران تكيه كرديم ضرر داديم كه نمونه آخرين آن برجام بوده است.

حجت الاسلام طاهری در ادامه گفت: كساني كه سكوت اختيار كرده‌اند اگر خائن به انقلاب نيستند؛ درس بگيرند و طلبكارانه حرف نزنند؛ بگوييد اشتباه كرديد و بدانيد مردم شما را مي‌بخشند؛ به مردم اعتماد كنيد و بگوييد كه اشتباه كرديد.

عضو جبهه پایداری با بیان این که رهبر معظم انقلاب در مسأله اقتصاد گفتند كه اقتصاد مقاومتي راه حل برون رفت از مشكلات اقتصادي است، گفت: نظريه‌پردازان بزرگ دنيا هم گفتند كه راه حل مشكلات اقتصادی مدلی است كه در ايران انجام مي‌شود اما اكنون جوانان و دانشمندان هسته‌اي ما را خانه‌نشين كرده‌اند در حالي كه اگر جوانان را پاي كارآورند همه مشكلات حل مي‌شود چرا كه جواني كه ماهواره به فضا مي‌فرستند مي تواند خودرو هم بسازد.

وی ادامه داد: با کمی دقت در وضعيت اشتغال جامعه مي‌بينيم كه چه بلايي بر سر اشتغال مملكت ما آمده است كه همه اين مشكلات براي بدبين كردن به نظام بوده است و آيا اين وضعيت و مشكلات ناشي از اشتغال، نوعي كمك به تحريم نيست؟

حجت الاسلام طاهری افزود: آناني كه پاي انقلاب ايستادند همان اقليتي بودند كه با امام همراه بودند و خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران، رزمندگان و مردم انقلابی كه دشمن اين مردم را نشناخته است كه همواره پاي ولايت ايستاده‌اند و همين پابرهنگان مشكلات فراواني را متحمل شدند و همين افراد پيروان واقعي انقلاب، اسلام و امام حسين(ع) هستند.

نماینده سابق مجلس با بیان این که دشمن تلاش دارد تا نوعي بي‌اعتمادي در مردم رواج دهد و بايد بدانيم مديري كه از عهده كاري برمي‌آيد اما انجام نمي‌دهد، خائن است، گفت:  البته در بدنه اجرايي كشور ما افرادي هم هستند كه انسان‌هاي خدومي هستند اما عهده‌دار كارهاي كلي نيستند و اميدواريم در تصميم‌گيري‌هاي بعدي انسان‌هايي دلسوز به نظام و انقلاب و جوانان اين مملكت انتخاب شوند و وارد كار شوند.

وی با بیان این که هر چه داريم از قرآن، اسلام و امام حسين(ع) و تكيه بر اين مردم مؤمن است، گفت: اميدواريم افرادي بر سر كار بيايند كه از توان داخلي استفاده كنند و بدانيم كه بيشترين مشكلات ما از بي‌توجهي به توان داخلي است و در انتخابات بعدي توجه شود كه افرادي كه دلسوز نظام هستند بيايند و انتخاب شوند.

استاد حوزه علمیه با تأکید براین که هر كسي در هر جناحي كه باشد اما معتقد به اسلام، قرآن و ولايت باشد و كار كند مشكلي ندارد، افزود: اما به كسي كه اميدش آمريكا است و از دايره ايمان خارج شده است؛ نمي‌توان اعتماد كرد و اين نظر قرآن است و ما هم تابع قرآن هستيم./1317/202/ب2

ارسال نظرات