۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۷۰۶۹۶
حجت الاسلام حسناتی:

درس 9 دی، زنده نگه داشتن باورهای دینی و اعتقادی مردم است

حجت الاسلام حسناتی در سالروز حماسه 9 دی درباره درس های این حماسه الهی، گفت: امروز وظیفه ما است که دیانت و باورهای دینی مردم، اهل بیت و ولایت را زنده نگه داریم و خدمتگزاران این ملت، خدمت رسانی به ملت را بیشتر مورد دقت قرار دهند.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در سالروز حماسه 9 دی، در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف آباد به اهمیت و عظمت این حماسه اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی یک امر مهم قرآنی و از سنت های الهی است.

وی با بیان آیه «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ» افزود: فتنه ها و آزمایش های الهی هم شامل تک تک افراد و هم امت ها است که گمان نکنند بعد از ایمان آوردن، دیگر مورد امتحان قرار نمی گیرند و حتی در روایت از پیامبر است که امت من امتحانات دچار سختی خواهند شد که گاهی صبح یک فرد مومن از خانه خارج می شود و مسلمان و شب کافر به خانه بر می گردد.

حجت الاسلام حسناتی شناخت راه و بصیرت را عوامل اصلی در رویارویی با فتنه ها بیان کرد و گفت: فتنه ها برای بشر قطعی است و در این راه نحوه برخورد مردم، درجه ایمان، بصیرت و اخلاص یک ملت است که در امتحانات سخت سنجیده می شود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره حماسه 9 دی بیان کرد: این تأکیدات رهبری نشان از بصیرت بالای مردم در چنین فتنه هایی است چون اصل حرکت فتنه یک بحث است و حرکت بزرگ مردم که چگونه سفره فتنه را جمع کردند و در این میدان نمره قبولی گرفتند، بحث دیگری است که چنین حماسه ای جای شکر و سجده کردن دارد.  

ریشه فتنه، بدعت گذاری، هواپرستی و خارج شدن از مسیر حق است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد درباره عوامل بروز چنین حماسه ای بیان داشت: آنچه که باعث بروز چنین حماسه خودجوش و مردمی شده است باید مورد بررسی قرار گیرد که چه نیروی خودجوشی ملت را در این وادی نور وارد کرد که طبق آیات الهی آنانی در فتنه ها سالم می مانند، که مخلص باشند و اخلاص این ملت در طول دوران انقلاب این مسأله را ثابت کرده است.

وی با اشاره به خطبه 50 نهج البلاغه درباره ریشه فتنه تصریح کرد: ریشه فتنه، هواپرستی و بدعت گذاری و انحراف از مسیر است و اگر در فتنه ها بیدار و هوشیار نباشند، همه در آزمون و امتحان و فتنه به مشکل دچار می شوند، مگر آنانی که قبل از فتنه ها با خدا رفاقتی داشته و به درجه اخلاص رسیده باشند.

9 دی را خدا آفرید

حجت الاسلام حسناتی در ادامه خاطرنشان کرد: در این فتنه همان گونه که در طول 8 سال دفاع مقدس در عملیات ها خداوند پشتیبان این ملت بود، در این فتنه نیز دست امت، ملت و نظام ما را خدا گرفت همان گونه که خرمشهر را خدا آزاد کرد، 9دی را خدا آفرید.

وی درباره اهمیت برگزاری این گونه جلسات افزود: این جمع برای تشکر و یادآوری و آمادگی است که عزیزان مسیر پایان نیافته است، «أَوَلا يَرَوْنَ أَنَّهُمْ يُفْتَنُونَ فِي كُلِّ عَامٍ مَرَّةً أَوْ مَرَّتَيْنِ»، این امتحانات در هر سالی در قالب انتخابات، مشکلات اقتصادی، مسائل سیاسی، برای هر ملتی که زنده باشد وجود دارد که عامل رشد و حرکت ملت است و ملتی که می میرد و بر فطرتشان پای می گذارند و آنان که ظلم و فساد و جنایت را سیره و سنت خودشان قرار می دهند، نیاز به فتنه و آزمایش ندارد.

ملت هایی که فساد و جنایت سیره و سنت آنها شده هیچ گاه دچار فتنه نمی شوند

امام جمعه نجف آباد در ادامه بیان داشت: فتنه 88 اتحاد شرق و غرب و همه مفسدان خارجی و داخلی بود که حدود 10 سال برنامه ریزی کردند و می رفت این نظام و کشور را به نابودی بکشند ولی همین جلسات، همین مساجد، باورها و اعتقادات اخلاص و ایمانشان به ولایت و مرجعیت، ملت را خودجوش به صحنه آورد.

وی درباره دستاوردهای این حماسه افزود:  امروز وظیفه ما است که دیانت و باورهای دینی مردم، اهل بیت و ولایت را زنده نگه داریم و روی اینها کار کنیم و عزیزانی که خدمتگزار مردم هستند و برای حفظ عزت و استقلال این ملت در فتنه های سخت تری که در آینده وجود دارد، باید با خدمت به این مردم، جوانان، رفع گرفتاری ها، مردم را هر لحظه در نگه داریم و بر اصول ارزش های این ملت پای بفشاریم.

حجت الاسلام حسناتی در پایان گفت: این پیروزی بزرگ از عبور بنی اسرائیل از رود نیل و از پیروزی انقلاب در 22 بهمن کمتر نبود و باید قدر بدانیم و در این مجالس و ارزیابی و ارزشیابی کارها  را رصد کنیم و شاکر نعمت های خدا باشیم./202/1306/ب1

ارسال نظرات