۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۷۰۷۱۸
بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی در بیانه‌ای:

ولایت پذیری و ولایت محوری درس بزرگ 9 دی است

مرکز بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با صدور بیانیه ای، ولایت پذیری و ولایت محوری را درس بزرگ نهم دی ماه دانست که همگان بدانند تنها راه برون رفت از فتنه ها تمسک به ولایت است.
سازمان بسیج طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مرکز بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی به مناسبت سالروز قیام مردمی 9 بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

باسمه تعالی

قال الله العزيز الحكيم: يُريدونَ لِيُطفِئوا نورَاللهِ بِاَفواهِهِم واللهُ مُتِمُّ نورِه وَلوكَرِهَ الكافِرون

در آستانه‌ی نهم دی ماه روزی که مردم ولایت مدار ایران با بصیرت و حضور پر شور خود در صحنه، پایان فتنه ای برانداز را اعلام کردند و بار دیگر سرمایه‌ی عظیم معنوی و اجتماعی انقلاب را به رخ دشمنان انقلاب کشیدند!! نهم دی ماه نقطه‌ی عطف مهمی در تاریخ نظام اسلامی است که حامل پیام های روشن و عبرت انگیزی برای تداوم نهضت اسلامی و بقای انقلاب می باشد. بزرگداشت این روز بهانه ای است برای بازخوانی ابعاد پنهان این حماسه و معرفی رویش ها و ریزش های بسیاری که در جریان فتنه صورت گرفت و مهم تر از آن، شناخت ائتلاف ننگین اردوگاه استکباری و جریان معاندین خارج نشین با عده ای خود فروخته، هویت گریز و خیانت پیشه‌ی داخلی برای براندازی نظام اسلامی بود.

نهم دی ماه یک نمونه است که ظرفیـت بازتکرار دارد. ملت انقلابی ایران بیش از گذشتـه با الهام از درس ها و عبرت های تاریخی حول محور ولایت، آماده است تا در هر زمان و مکانی حضور پرشور و حماسی خویش را به نمایش گذارد و از تکرار کربلا جلوگیری کند؛ چرا که کربلا برای تداوم حیات اسلام خلق شد و این شعله افروخته، خاموشی و سردی ندارد.  تا فرهنگ عاشورا و کربلا زنده است، اسلام ارزشی نیز بقاء دارد و دشمنان بدانند که خطرات و فتنه ها این آتش حیات آفرین را شعله ور تر می کنند!!  همان گونه که نهم دی ماه را با آن شور و حرارت تبدیل به یک حماسه‌ی بزرگ کرد.

دل دادگی مردم به ارزش های اسلامی و فرهنگ حیات بخش عاشورا ، در این برهه از زمان موجب رجوع به ماهیت انقلاب شد و نقش بی بدیل رهبری نظام در مدیریت فتنه و تبدیل آن به یک فرصت، برجسته ترین مسئله ای است که در بازخوانی حماسه اهمیت ویژه ای دارد. رهبر دور اندیش و بصیر ما با الهام از جد بزرگوارشان حضرت علی علیه السلام با حلم و بردباری، منتظر فرو نشستن غبار فتنه شدند و آن گاه بالعیان حقیقت فتنه را نشان دادند. فتنه گران نیز در فرصت چند ماهه پرده از چهره‌ی خود انداخته و ماهیت پلید آنان آشکار گشت.

بصیرت و آگاهی در پرتو مدیریت هوشمندانه‌ی رهبری معظم انقلاب سبب شد که تردیدها زدوده شود و ریزشهای مقطعی طرفداران میلیونی یکی از اصحاب فتنه به رویش تبدیل شود و مجال از دشمنان فرصت طلب  سلب گردد. هنر بزرگ رهبری و مدیریت عالی نظام ، موهبتی بوده و هست که خدای متعال به ملت رشید ما ارزانی داشته است و باید هزاران بار پیشانی شکر بر زمین سائید و خدای را به خاطر این نعمت عظما سپاس گفت و هم چنان قدردان این عنایت الهی بود.

ولایت پذیری و ولایت محوری درس بزرگ نهم دی ماه بود که همگان بدانند، تنها راه برون رفت از فتنه ها تمسک به ولایت است که سفینه های نجات امت هستند و مولی علی (ع) به عنوان بزرگ ترین استاد مبارزه با فتنه راه عبور از فتنه ها را تمسک به سفینه های نجات معرفی فرموده است. حال! نیروهای انفلاب اسلامی در مواجهه با فتنه های بزرگ تری که در راه است ، باید فرمان مولایمان علی (ع) را آویزه‌ی گوش سازند که: شقوا امواج الفتن بسفن النجات!! یعنی همان حقیقتی که در نهم دی ماه آشکار شد و بار دیگر سفینه‌ی نجات حسینی به کمک انقلاب آمد و خط بطلان بزرگی بر فتنه کشید. تداوم سفینه های نجات در عصر حاضر مقام ولایت فقیه است که جریان امامت را نیابت می کند و پیروی همه جانبه و حمایت از ولی امر، بزرگ ترین درس حماسه‌ی ماندگار نهم دی ماه است.

رسالت سترگ انقلابیون که رویش های انقلاب هستند، آن است که اولاً: انقلابی ماندن در همراهی با ولایت معنـا می یابد و انقلابی بودن بدون ولایت، یعنی فاصله گرفتن از انقلاب!! ثانیاً: باید مواظب بود که از مسیر رهبری زاویه نگیریم و مراقبت کنیم که هر کس از این مسیر فاصه گرفت،  او را به مسیر بازگردانیم. عدم همراهی ها را رصد کنیم و بدانیم  که فتنه ها از مسیر عدم همراهی ها ایجاد می شود. ثالثا: نفاق جدید را که عدم همراهی های گذشته را با همراهی ظاهری و تاکتیکی ترمیم می کند، خوب بشناسیم و میدان و مجال را قبل از بروز فتنه ای دیگر سلب کنیم. شناخت فتنه‌ی آینده به شناخت جریان نفاق جدید بستگی دارد. نفاقی که در پنهان دست در دست دشمنان قسم خورده‌ی این ملت داشته و در  ظاهر به قصد اعتماد سازی داخلی، چشم به آینده دارد؛ تا از طریق اشغال مناصب حیاتی کشور، خط نفوذ و استحاله از درون و براندازی خاموش را دنبال کند!!

دشمنان بدانند که تا ما هستیم، نخواهیم گذاشت خواب شوم آنان تعبیر شود و ولی زمان تنها بماند. با بصیرت دائمی خود خط نفاق را افشاء نموده و با ولایت مداری در جنگ نرم امروز و حفظ آمادگی روز افزون در زمینه های سیاسی و فرهنگی، خط اصیل انقلاب را برای مقابله با جبهه‌ی استکبار و صهیونیزم جهانی پیگیری خواهیم کرد و با استفاده از قدرت نرم انقلاب اسلامی و بصیرت افزایی در آحاد مردم و حفظ اتحاد و همبستگی مقابل هر فتنه گر و فتنه افروزی در برهه های سیاسی آینده خواهیم ایستاد./101/859/ب1

ان شاء الله تعالی

والسلام

9 دی ماه 1395- مرکز بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی

ارسال نظرات