۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۷۰۹۹۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مقابله با جنگ نرم نیازمند تشکیل شبکه‌های اطلاعاتی واقعی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به خط رسانه‌ای دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی، گفت: مقابله با این خط رسانه‌ای و به طور کلی جنگ نرم دشمنان نیازمند تشکیل شبکه‌های اطلاعاتی واقعی است.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به خطي كه رسانه‌های بيگانه در ناكارآمد معرفي كردن نظام اسلامي دنبال می‌کنند، اظهار داشت: در این راستا دشمنان برنامه‌ریزی دقیقی داشته و تلاش می‌کنند افزون بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ای خود، از غفلت رسانه‌های ما هم بهره ببرند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای رسانه‌های ما هم برنامه دارند، اضافه کرد: دشمن برای رسانه‌هایی که متعهد نباشند برنامه ویژه دارد؛ زیرا این رسانه‌ها می‌توانند دشمن را به‌صورت ویژه کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها به جای گزارش واقعیت، در حال ساختن واقعیت هستند، اضافه کرد: این رسانه‌ها واقعیت‌های بدلی را به جای واقعیت‌های واقعی گزارش می‌دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رسانه‌های کلان و رسانه‌های خرد از جمله کانال‌ها و گروه‌های مجازی و وبلاگ‌ها امروز در جیب بچه‌های ما قرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این رسانه‌ها تلاش می‌کنند در وهله نخست مطالب و مسائل واقعی به گوش بچه‌ها نرسد و در مرحله بعد هم می‌خواهند واقعیت‌های خود را به بچه‌ها تحمیل کنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: مشخصات آنهایی که در برابر فرهنگ دینی ایستادگی کرده و علیه اسلام و نظام اسلامی جنگ نرم راه انداخته‌اند، این است که شیطان را ملاک و معیار کار خود قرار می‌دهند که این شیطان می‌تواند شیطان انسی و جنی باشد اما در هر صورت ملاک و معیار کار آنها شیطانی است.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانید این افراد قصد خدمت به مردم را ندارند؛ از این‌ رو برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ضروری است شبکه‌های اطلاعاتی واقعی درست کرده و در عین حال ترفندهای جبهه‌ مقابل را درک کرده و با آنها مقابله کنیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به خط رسانه‌ای دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی، افزود: مقابله با این خط رسانه‌ای و به طور کلی جنگ نرم دشمنان نیازمند تشکیل شبکه‌های اطلاعاتی واقعی است./9314/302/ب2

ارسال نظرات