۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۷۱۱۱۱

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

کمک 8 میلیاردی مردم خراسان شمالی به توسعه آستان علوی، برگزاری دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم رحمه للعالمین و فعالیت 60 مبلغ در مدارس استان عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار محمد صفری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی گفت: مردم این استان از ابتدای امسال هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وجه نقد و ۳۵۰ گرم طلا برای بازسازی و توسعه اماکن مقدسه در شهرهای زیارتی عراق اهدا کردند.

وی اظهار داشت: از بدو تأسیس این ستاد در خراسان شمالی تاکنون، 43 میلیارد ریال وجه نقد و سه کیلوگرم طلا برای این امر جمع‌آوری و زمینه حضور 504 استادکار در عتبات عالیات فراهم شده است.

سرهنگ صفری با بیان اینکه تعهد ما برای بازسازی عتبات عالیات امسال مبلغ 10 میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد از این مبلغ محقق شده است، گفت: امسال، هم استانی‌ها یک قطعه زمین، یک حیاط و یک واحد آپارتمان هم برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که از محل فروش دو فقره آن، سه میلیارد و 305 میلیون ریال به دست آمده است.

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم رحمة للعالمین

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم رحمة للعالمین (ص) خبر داد و گفت: فراخوان این کنگره با محوریت «اسلام، جهــان معاصر و زمینه‌های تعامل» منتشر شده است.

وی با بیان اینکه این کنگره در چهار محور برگزار می‌شود، افزود: تعامل ادیان الهی، معرفی چهره اسلام راستین و پیامبر رحمت، اسلام و جوانان و اسلام هراسی ازجمله این محورها به شمار می‌رود.

شیرازیان با اشاره به این کنگره با همکاری استان و در سطح علمی- پژوهشی در کرمان برگزار می‌شود، گفت: ارسال چکیده مقاله (حدود ٢٠٠) کلمه به همراه اصل مقاله الزامی است؛ ارجاعات مقاله به شکل پاورقی و با ذکر فهرست منابع در انتهای مقاله ارائه شود.

شیرازیان آخرین مهلت ارسال مقالات را ۲۲ بهمن امسال، همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و وفات حضرت عبدالله پدر گران‌قدر وعظیم الشان پیامبر اسلام (ص) اعلام کرد.

۶۰ مبلغ دینی در مدارس خراسان شمالی فعالیت دارند

حجت‌الاسلام جلیل محمدی، مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه در استان خراسان شمالی گفت: 60 روحانی مبلغ در مناسبت‌های مختلف در مدارس استان برای ارائه مباحث دینی و پاسخ‌گویی به سؤال‌های دانش آموزان حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: این مبلغان در راستای گسترش معارف اسلامی و فرهنگ دینی و تبیین معارف الهی و آموزه‌های دینی به دانش آموزان مدارس استان اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، بیان احکام، اخلاق و معارف اسلامی و برگزاری ادعیه و زیارت عاشورا از فعالیت‌های مبلغان دینی در مدارس است.

راه‌یابی دو اثر نمایشی به بخش مرور جشنواره تئاتر فجر

ابوالحسن حیدری، سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه‌یابی دو اثر نمایشی از این استان به بخش مرور سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد و گفت: از بین 219 اثر درخواست کننده برای حضور در بخش مرور، 40 اثر برگزیده شد که از این تعداد دو اثر از خراسان شمالی است.

وی اظهار کرد: نمایش‌های «اسب‌ها ایستاده می‌میرند» به نویسندگی و کارگردانی حسن عابدی کاری از کارگاه میم و «هزار سال و یک روز» به نویسندگی و کارگردانی عباس کریمی کاری از گروه تئاتر همراه به بخش اصلی جشنواره تئاتر فجر راه یافت.

حیدری خاطرنشان کرد: سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از یکم تا دوازدهم بهمن‌ماه به دبیری سعید اسدی در تهران برگزار می‌شود./9314/303/ب2

ارسال نظرات