۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۷۱۳۲۶
مدیرعامل مؤسسه ترویج فرهنگ قرآن خبر داد؛

شرکت 3 میلیون دانش آموز در مسابقات درس هایی از قرآن

مدیرعامل مؤسسه ترویج فرهنگ قرآن گفت: مسابقات قرآن تاکنون در 30 هزار مدارس کشور برگزار شده است که حدود 3 میلیون نفر از دانش آموزان در مسابقات درس هایی از قرآن شرکت و از درس های قرآن بهره مند شدند.
موحدی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد موحدی نژاد، مدیرعامل مؤسسه ترویج فرهنگ قرآن امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مؤسسه ترویج فرهنگ قرآن 25 سال قبل زیر نظر حجت الاسلام والمسلین قرائتی تأسیس شد، این مؤسسه دارای سه فعالیت اصلی است.

وی آشنایی نسل جوان با قرآن را یکی از این فعالیت های مؤسسه دانست و گفت: سعی شده این آشنایی از طریق اجرا و برگزاری مسابقات درس هایی از قرآن کریم در مدارس باشد.

مدیرعامل مؤسسه ترویج فرهنگ قرآن افزود: مسابقات قرآن تاکنون در 30 هزار مدارس کشور برگزار شده است که حدود 3 میلیون از دانش آموزان در این مسابقات شرکت و از درس های قرآن بهره مند شدند.

حجت الاسلام موحدی نژاد با بیان اینکه مسابقات درس هایی از قرآن در سال جاری بیست و پنجمین دوره خود را پشت سر می گذارد، تصریح کرد: مسابقات تاکنون نتایج خوبی را داشته و خراسان جنوبی نیز یکی از استان های موفق در کشور است.

وی برگزاری مسابقات را بهانه ای برای آشنایی جوانان با فرهنگ و مفاهیم قرآن دانست و ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های این مؤسسه راه اندازی ستاد تفسیر قرآن کریم است که تاکنون حدود 10 هزار نفر تحت پوشش کسب مهارت بیان تفسیر قرآن قرار دارند.

مدیرعامل مؤسسه ترویج فرهنگ قرآن خاطرنشان کرد: ما این آمادگی را داریم تا برگزاری این دوره ها را در خراسان جنوبی داشته باشیم و استاد برای این دوره ها برای استان تأمین می کنیم.

حجت الاسلام موحدی نژاد به برگزاری حلقه های تربیتی چهره به چهره اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر در کشور 25 هزار حلقه تربیتی وجود دارد که در هفته دو بار جلسه برگزار می شود، هر مربی در این حلقه ها با 7 تا 20 نفر در ارتباط هستند.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی، رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: موضوعات قرآنی، عترت و اهل بیت، نهج البلاغه و احکام از جمله فعالیت های این اداره است، خراسان جنوبی در جمعیت دانش آموزی رتبه های برتر در این رشته ها را در کشور داشته است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم خروجی این فعالیت های تربیت دانش آموزان قرآنی باشد، افزود: در زمینه مسابقات هفتگی درس های از قرآن فعالیت داشتیم که این مسابقات با حضور 32 هزار نفر از دانش آموزان استان در مقطع اول و دوم متوسطه برگزار شده است./202/880/ب1

ارسال نظرات