۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۷۱۳۸۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

حضور روحانیت در مناطق محروم موجب کاهش آسیب های فرهنگی می شود

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه هر گونه غفلت نسبت به مناطق روستایی و دور افتاده، زمینه گسترش برخی گروه های انحرافی را فراهم خواهد کرد، گفت: تجربه ثابت کرد در هر منطقه ای که شاهد حضور روحانیت بودیم، بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی کاهش پیدا کرده است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، با مهم ارزیابی کردن مسأله تبلیغ دین در جامعه، از روحانیت به عنوان پرچم دار تبلیغ دین در جامعه یاد کرد و گفت: حضور اثربخش مبلغان دینی در بخش های مختلف، موجب تطهیر جامعه از افکار و عقاید انحرافی می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمن در جهت ترویج افکار انحرافی در جامعه دینی، افزود: امروز فرقه های نوظهور و ضاله تهدیدی جدی در برابر اندیشه های دینی جامعه اسلامی به شمار می روند.

حجت الاسلام صادقی، تقویت مبانی دینی و اعتقادی جامعه را سد محکمی در برابر اندیشه های منحرف و مسموم در جامعه دانست و تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند تا با ترویج عقاید انحرافی و خطرناک، پایه های دینی جامعه را متزلزل و سست کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه ای که پایه های اعتقادی سستی داشته باشد دشمن به راحتی می تواند در آن نفوذ کند، خاطرنشان کرد: امروز بهترین راهکار برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن، تقویت باورهای دینی و اعتقادی عموم جامعه به ویژه نسل جوان است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که نسل جوان جامعه امروز با هجمه های گسترده فرهنگی رو به رو هستند، بیان داشت: اگر برنامه های دینی و فرهنگی جامعه از یک جامعیت و اثربخشی مطلوبی برخوردار نباشد به حتم دشمن به راحتی به اهداف و برنامه های شوم خود دست خواهد یافت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به هشدار چندین ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره هجمه های فرهنگی دشمنان، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سایه بی توجهی مسؤولان کشور امروز شاهد بحران های فرهنگی و اجتماعی در لایه های زیرین جامعه هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی خلأهای فرهنگی موجود در جامعه امروز ناشی از عدم توجه مسؤولان نسبت به دغدغه ها و هشدار مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی است، بیان داشت: اگر مسؤولان همان طور که برای بخش های دیگر کشور وقت می گذارند و سرمایه گذاری می کنند به مسائل دینی و فرهنگی نیز توجه ویژه می کردند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اصلاح بسیاری از امور در کشور به مسائل فرهنگی باز می گردد، گفت: تا زمانی که زیرساخت های فرهنگی کشور فراهم نباشد، نمی توان به پیشرفت دیگر بخش های جامعه امیدوار بود.

استاد حوزه علمیه مازندران تبلیغ دین و ارزش های اسلامی در جامعه را یک تکلیف و وظیفه عمومی دانست و با بیان این که نباید نسبت به مباحث دینی و فرهنگی بی تفاوت باشیم، تصریح کرد: عدم توجه به موضوعات فرهنگی کشور می تواند خسارت های جبران ناپذیری برای کشور داشته باشد که تبلعات سنگینی برای جامعه خواهد داشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران هجمه های غرب علیه مبانی اعتقادی و دینی کشور را هدفمند و سازمان یافته برشمرد و با بیان این که تنها با یک سری برنامه های مقطعی و روزمره نمی توان در برابر آن هجمه های گسترده ایستاد، خاطرنشان کرد: خنثی کردن توطئه های فرهنگی و عقیدتی دشمن نیازمند یک هدفگذاری منسجم در عرصه فرهنگی کشور است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه دستگاه های فرهنگی کشور مشغول یک سری برنامه های غیرهدفمند و روزمره هستند که تأثیر چندانی در زیرساخت های فرهنگی و مذهبی کشور ندارد، تصریح کرد: مسائلی نظیر برگزاری کنسرت دوای درد مشکلات فرهنگی کشور نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی و انقلابی مردم به ویژه نسل جوان به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین هدف دشمن برای نفوذ در کشور کمرنگ کردن اصول اصلی انقلاب است که باید هوشیار باشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به اين که ورود در عرصه تبليغي نيازمند ابزار و امکانات مورد نيازاست، تصريح کرد: نمي‌توان بدون مجهز شدن به سلاح مناسب وارد ميدان تبليغ شد، چون امروز دشمنان اسلام از امکانات تبليغاتي مدرن و گسترده اي در جهت تبليغ انديشه هاي انحرافي بر عهده دارند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مبلغان دینی در خط مقدم مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان قرار دارند، گفت: مبلغان دینی باید با بهره گیری از ابزارهای روز تبلیغ دین ضمن استفاده از روش های سنتی نظیر منبر و خطابه، به رسالت حقیقی خود در این خصوص عمل کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که تبليغ يک تخصص است، گفت: به‌روز‌کردن اطلاعات و ابزار تبليغات ديني و نقد مستمر فعاليت‌ها از شيوه‌هاي کارآمد تبليغات ديني است که یک مبلغ موفق باید در هر لحظه آن را مورد توجه قرار دهد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از فضای مجازی به عنوان یک ابزار ارزشمند در جهت تبلیغ دین یاد کرد و با بیان این که مبلغان نباید از این ظرفیت مهم روز جامعه غافل شوند، تصریح کرد: مبلغان می توانند بسیاری از مفاهیم دینی را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در میان نسل جوان تبیین و تبلیغ کنند.

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت تبلیغی بیش از 200 روحانی طرح هجرت در مناطق مختلف مازندران خبر داد و با بیان این که با توجه به تعداد بسیار زیاد مناطق روستایی استان این تعداد روحانی پاسخگوی نیاز همه مناطق نیست، خاطرنشان کرد: باید با فرهم کردن امکانات، زمینه مناسب برای اعزام روحانی به دیگر مناطق استان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه هر گونه غفلت نسبت به مناطق روستایی و دور افتاده، زمینه گسترش برخی گروه های انحرافی را فراهم خواهد کرد، بیان داشت: تجربه ثابت کرد در هر منطقه ای که شاهد حضور روحانیت بودیم، بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی کاهش پیدا کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن نیز هدفگذاری و برنامه های خود را در مناطقی که حضور روحانیت کمرنگ است متمرکز کرده است، افزود: حضور مستمر روحانیت در روستاها و مناطق محروم علاوه بر گسترش مبانی دینی و اعتقادی، زمینه آبادانی روستاها را نیز فراهم کرده است./1317/301/ب2

 

ارسال نظرات