۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۷۱۴۲۴
با حضور وزیر ارشاد؛

زنگ رویداد مشهد 2017 نواخته شد

زنگ رویداد مشهد 2017 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران و مسؤولان این استان در پایتخت فرهنگی جهان اسلام به صدا درآمد.
مشهد 2017

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زنگ رویداد مشهد 2017 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران و مسؤولان این استان امروز 13 دی در پایتخت فرهنگی جهان اسلام به صدا درآمد.

علیرضا کاظمی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم که در دبیرستان شاهد فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: این نهاد با بهره مندی از معلمان فرزانه و همراهی اولیا و مشارکت جامعه تلاش دارد با انتخاب راهبردهای آموزشی، علمی و فرهنگی در ایفای رسالت خود در مواجهه با رویداد فرهنگی مشهد 2017 اقدامات موثر در زمینه های آموزشی، پرورشی و فرهنگی انجام دهد.

وی افزود: از تمام ظرفیت های درون و برون دستگاهی در جهت توسعه و تعمیق عرصه تعلیم و تربیت و بازتاب آن به کشورهای جهان اسلامی استفاده خواهیم کرد تا امانت داری امین برای این موهبت باشیم.

کاظمی با بیان اینکه انتخاب عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به عنوان نگین تابان مشهد افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی و مردم شهر مقدس مشهد است، اظهار کرد:  مشهد الرضا (ع) بستری مناسب برای نمایان ساختن الگوی توسعه علمی و فرهنگی و عرضه آن به جهان اسلام است و بسیاری از فعالیت های آموزش و پرورش به تأسی از آموزه های اسلامی و فرهنگی است.

وی افزود: شهر تاریخی مشهد مزین به حرم مطهر امام رئوف (ع) است و مجاوران و زائران آن حضرت پیوسته از تابش انوار رضوی بهره مند می گردند و از زمانی که مشهد پیکر امام هشتم (ع) را در آغوش کشید نه تنها میراثی گران سنگ بر تمدن توس شد بلکه هم اکنون به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان جایگاه ویژه ای در جهان دارد.

کاظمی ادامه داد: افزون بر این خطه فرهنگی مشهد مقدس محل تولد بزرگان ادب و اندیشه هایی است که همه این مواهب و ویژگی های این شهر مقدس در کنار هم سبب شد، سازمان آیسسکو مشهد را در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کند.

وی گفت: با اتخاذ راهبردهای موثر آموزش و پرورش بر محور تدبیر و امید، مطابقت با معیارهای ایران اسلامی و مبتنی بر سند تحول بنیادین، می توان با سیاستگذاری مناسب در زمینه رویداد فرهنگی مشهد 2017 در جهت دستیابی به اهداف سند چشم انداز ایران در افق 1404 راه های موثری گشود.

گفتنی است، با گذشت 11 سال از سال 2006 که شهر اصفهان برای نخستین بار از ایران به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد، اینک مشهد مقدس دومین شهر ایران است که این فرصت یک ساله را در اختیار خواهد داشت.

با شروع سال 2017 میلادی، دوره یک ساله معرفی مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام آغاز شد و سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (آیسسکو) مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی انتخاب کرده است./202/934/ب1

ارسال نظرات