۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۷۱۷۲۱

رونمایی از 3 کتاب در حوزه اسلام و مسیحیت برگزار شد

از سه کتاب «انتخاب، اسلام و مسیحیت»، «محبت الهی» و «عیسی(ع) و اخلاق» در ساختمان سروش رونمایی شد.
اسلام و مسیحیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رونمایی از سه کتاب در حوزه اسلام و مسیحیت به نام‌های «انتخاب، اسلام و مسیحیت» نوشته احمد دیدات، «محبت الهی» نوشته الهام غزازانی و «عیسی(ع) و اخلاق» نوشته محمدرضا زیبائی‌نژاد، با حضور جمعی از صاحبنظران و پژوهشگران حوزه دین و مولفان آثار در ساختمان سروش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مجید جلالی مدیرعامل انتشارات سروش با خیرمقدم به مهمانان گفت: اخیرا گزارشی از خبرگزاری فرانسه درباره زندگی اقلیت‌های غیر مسلمان در ایران پرداخته شده و در آن اذعان شده بود که در خاورمیانه امن‌ترین کشور برای اقلیت‌های دینی ایران است.

وی عنوان کرد: همه پیامبران برای مصالحه و حیات طیبه دنیوی و اخروی انسان‌ها آمدند که در کنار یکدیگر زندگی بهتری داشته باشند.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام‌ ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی به سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت عیسی(ع) پیامبر ما هم هست چراکه بر اساس آیات قرآن مسلمانان باید افزون بر پیامبر اسلام(ص) به پیامبران پیشین و کتب آنها هم ایمان داشته باشد.

در ادامه احمد فضائلی مترجم کتاب «انتخاب، اسلام و مسیحیت» گفت: در داخل کتاب مطالب ارزشمندی است که باید از آن استفاده کنیم، مرحوم احمد بیدات با دقت تامی در برخورد با مباحث تبشیری با همین دید این کتاب‌ها را در سطح موارد و شبهات ظاهری نوشته است.

وی افزود: در دو تا از نسخ انجیل از 4 کتاب مقدس عهد جدید نسل حضرت عیسی بن مریم را ترسیم کردند که یکی از آنان از حضرت عیسی شروع کرده تا به حضرت داوود برساند ایشان با دقت در برخی اختلافات به ظاهر کتاب مقدس توجه و ایرادات آن را خارج کرده است راهنمایی خوبی برای استفاده کردن، است.

در ادامه الهام غزازانی نویسنده کتاب «محبت الهی» گفت: واژه محبت بین انسان و خداوند مورد تاکید بنده در این کتاب بوده است وجود اشتراک زیادی درباره محبت بین کتاب مقدس انجیل و قرآن است، اگر چه در برخی موارد تفاوت‌هایی دارد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از این سه کتاب رونمایی شد./202/807/ب1

ارسال نظرات