۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۷۲۲۰۵
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

خطه شمال به وجود عالمانی همچون آیت الله فاضل افتخار می کند

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این نکته که خطه شمال کشور به وجود عالمانی مانند آیت الله فاضل افتخار می کند، گفت: در 50 سال اخیر عالمان بزرگی در شهرستان بابل جلوه گر شدند که از جمله آنها مرحوم آیت الله فاضل است و در آسمان خطه شمال کشور مانند ستاره روشن می درخشد.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی معلمی مراسم اربعین فاضل معلمی مراسم اربعین فاضل معلمی مراسم اربعین فاضل معلمی مراسم اربعین فاضل معلمی مراسم اربعین فاضل معلمی مراسم اربعین فاضل حجت الاسلام والمسلمین معلمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم اربعین درگذشت آیت الله محمد فاضل در مدرسه علمیه فیضیه مازندران در بابل با بیان این مطلب که مرحوم آیت الله فاضل از علمای نادر در عصر ما بود، گفت: نام فاضل برازنده شخصیت آیت الله فاضل بود و به رغم داشتن درجات بالای علمی، یک زندگی زاهدانه و ساده را برای خود در کنار طلاب انتخاب کرد.

وی افزود: مرحوم آیت الله فاضل با تاسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران اثری ماندگار از خود برجای گذاشت و منشأ تربیت طلاب و علاقه مندان به علوم دینی شد.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این نکته که خطه شمال کشور به وجود عالمانی مانند آیت الله فاضل افتخار می کند، تصریح کرد: در 50 سال اخیر عالمان بزرگی در شهرستان بابل جلوه گر شدند که از جمله آنها مرحوم آیت الله فاضل و مرحوم آیت الله روحانی هستند که در آسمان خطه شمال کشور مانند ستاره روشن می درخشند.

وی ادامه داد: آیت الله فاضل و آیت الله روحانی شخصیت های مشابهی داشتند که هم در زمینه هایی مانند علمی، ولایتمداری، خدمت خالصانه و صادقانه به مردم، زندگی زاهدانه و ساده را برگزیند و اصلا هیچ دلبستگی به دنیا نداشتند و در کنار آن دو حوزه علمیه فیضیه و خاتم الانبیا(ص) را در شهرستان بابل تاسیس کردند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این مطلب که آیت الله فاضل تربیت شده در مکتب دو عالم وارسته همچون آیت الله نجفعلی فاضل و آیت الله کوهستانی بود، گفت: مرحوم آیت الله فاضل خالی از هوای نفسانی و هوس های آلوده دنیایی بود و اسوه تقوا و پرهیزگاری محسوب می شد.

وی افزود: ساده زیستی و اخلاص از دیگر ویژگی های برجسته آیت الله فاضل به شمار می رفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به توجه آیت الله فاضل برای تربیت فرزندان خود اشاره کرد و اظهار داشت: آیت الله فاضل فرزندانی روحانی، عالم و خوشنام را از خود برجای گذاشت و فرزند طلبه شهیدی را در مسیر اسلام و انقلاب تقدیم کرد.

وی با اشاره به تهجد مثال زدنی آیت الله فاضل خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل از دوران کودکی تقید عجیبی به نماز شب داشت و اهتمام زیادی برای برگزاری نمازجماعت اول وقت در مساجد از خود نشان می داد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به آشنایی خود در دوران تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف با آیت الله فاضل، تصریح کرد: آیت الله فاضل در ایامی که در حوزه نجف اشرف مشغول تدریس بود، الگوی بسیاری از طلاب جوان محسوب می شد و سختی ها و مشکلات مالی زیادی را برای تحصیل علوم دینی در کنار کسب علم و معرفت تحمل کرد.

وی افزود: آیت الله فاضل از مادیات دنیا بی بهره بود اما دنیایی از محبت را برای مردم و رفع مشکلات آنها از خود بروز می داد.

امام جمعه قائمشهر به شدت علاقه طلاب و مردم به مرحوم آیت الله فاضل اشاره کرد و گفت: طلاب و مردم منطقه از صمیم قلب آیت الله فاضل را دوست داشتند و ایشان پناهگاه مردم برای رفع مشکلات به شمار می رفت./202/1313/ب1

ارسال نظرات