۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۷۲۲۱۱
رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

دشمن مروج سرگرمی‌های پوچ است

حجت‌الاسلام پرورش با بیان اینکه دشمن برای بی هدف کردن جوانان، برنامه ریزی های کلانی را انجام می‌دهد، گفت: به طور مثال دشمن با طراحی و تبلیغ بازی‌های جذاب و مهیج کامپیوتری در جوانان رسوخ کرده تا جایی که جوان به جای اینکه به مطالعه و تلاش های علمی بپردازد، وقت خود را صرف امور پوچی مانند بازی‌های کامپیوتری می‌کند.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، شامگاه امروز، در مراسم تجلیل از سربازان نمونه منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با بیان اینکه انسان در راه موفقیت باید از یک سری ویژگی هایی که طبیعت حیوانی او حکم می کند پرهیز کند، گفت: تعریف موفقیت نزد اندیشمندان متفاوت است، اندیشمندان غربی رسیدن به آرامش و امنیت را موفقیت تلقی می‌کنند و این در حالی است که تعریف دقیقی از موفقیت را باید در دین جستجو کنیم.

حجت الاسلام پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختی و موفقیت در آموزه‌های دینی واژه هایی مترادف هستند، تعریف موفقیت در دین حرکت در مسیر بندگی و عبودیت خداوند است، تمام دنیا و آخرت ما در گرو بندگی خداست.

وی با اشاره به اهمیت عبودیت برای رسیدن به سعادت ابدی، اظهار کرد: به دست آوردن موفقیت در زندگی دنیا نیز منوط به حرکت در مسیر عبودیت خداوند است.

موفقیت در زندگی تنها رفاه و مادیات نیست

حجت الاسلام پرورش در پاسخ به این سوال که «چرا گاه دیده می شود انسانهایی که ایمانی به دین و عبودیت پروردگار ندارند در به دست آوردن دنیا و مادیات از دیگران موفق ترند؟» تصریح کرد: واقعیت این است که موفقیت در زندگی کوتاه دنیا فقط در داشتن یک زندگی مرفه مادی خلاصه نشده و بسیاری از انسانهایی که سطح مادی بسیار بالایی دارند از نداشتن آرامش واقعی در زندگی رنج می برند.

وی در ادامه با بیان اینکه عبودیت پروردگار عالم فقط در انجام اعمال ظاهری دین مانند نماز، روزه و زکات خلاصه نشده است، عنوان کرد: عبادت واقعی خداوند تسلیم شدن در برابر اوامر او در همه لحظات زندگی است، در چنین شرایطی همه اعمال انسان حتی خواب و استراحت و تفریح او نیز چون در مسیر کسب رضایت الهی است نوعی عبادت محسوب می شود.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به عوامل رسیدن به موفقیت اظهار کرد: نخستین عامل که بسیار مهم و تاثیر گذار است، هدفمندی در زندگی است، بسیاری از افراد جامعه بدون هدف زندگی خود را سپری می کنند، زندگی چنین کسانی را می توان به انسانهایی تشبیه کرد که در خواب در حال راه رفتن هستند و هیچ هدف خاصی را دنبال نمی کنند.

دشمن به دنبال بی هدف کردن جوانان است

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن برای بی هدف کردن جوانان، برنامه ریزی های کلانی را انجام می‌دهد، تصریح کرد: به طور مثال دشمن با طراحی و تبلیغ بازی‌های جذاب و مهیج کامپیوتری در جوانان رسوخ کرده تا جایی که جوان به جای اینکه در خوابگاه دانشجویی خود به مطالعه و تلاش های علمی بپردازد، وقت خود را صرف امور پوچی مانند بازی‌های کامپیوتری خواهد کرد.

حجت الاسلام پرورش خاطرنشان کرد: جوانانی که در عرصه هسته ای، کشور را صاحب نام و آوازه کرده‌اند، جوانانی که داوطلبانه در جبهه‌های مقاومت قدم گذاشته و دشمنان اسلام را در عرصه نظامی مأیوس می‌کنند و جوانانی که در عرصه‌های مختلف علمی تلاش می‌کنند جوانانی هدفمند هستند، چنین جوانانی هستند که خواب را از چشمان دشمنان ایران اسلامی ربوده اند و بحمدالله چنین جوانانی که فریفته فتنه های دشمنان نمی‌شوند کم نیستند.

اراده وجه تمایز انسان با سایر موجودات است

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، «داشتن اراده قوی» را دومین عامل رسیدن به موفقیت عنوان کرد و افزود: وجه تمایز انسان با سایر موجودات، داشتن قوه اراده و اختیار است، این عامل مهم در رسیدن به هدف یعنی قوه اراده نیز تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند اعتیاد از بین رفته و از  انسان، موجودی بی اراده می سازد.

حجت الاسلام پرورش سومین عامل رسیدن به موفقیت در زندگی را «پشتکار» دانست و اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) در روایات زیادی ما را به داشتن جدیت و پشتکار سفارش کرده‌اند چرا که بدون وجود پشتکار، رسیدن به موفقیت امری ناممکن است.

وی با بیان اینکه دانشمندان و مخترعان بزرگ برای رسیدن به هدف خود متحمل شکست های بسیاری شده‌اند گفت: نباید از شکستها ناامید شد بلکه باید از آنها کسب تجربه کرده تا به هدف نهایی برسیم.

یاد خدا از عوامل رسیدن به موفقیت است

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، چهارمین عامل مهم در رسیدن به موفقیت را یاد خدا عنوان کرد و گفت: کسی بدون یاد خدا به موفقیت واقعی نخواهد رسید چرا که یاد خدا چنان آرامشی به انسان می دهد که همین آرامش و تمرکز، انسان را به موفقیت خواهد رساند.

حجت الاسلام پرورش با اشاره به نقش توسل به اهل بیت(ع) در رشد و تعالی انسان، عنوان کرد: توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یکی از مهمترین عوامل رسیدن به موفقیت است، اهل بیت(ع) وسیله رسیدن به موفقیت هستند و از آنجا که ایشان به اهداف متعالی رسیده‌اند می توانند انسان را به ساحل نجات و موفقیت برسانند./201/1304/ب1

ارسال نظرات