۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۴۷۲۵۶۸

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

نماینده یادگار امام راحل در استان مرکزی معرفی شد، ۱۳ اسفند؛ زمان برگزاری مسابقات قرآن بنیاد شهید اراک و برگزاری جشن تکلیف ۲۱۰ دانش‌آموز اراکی برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، طی بازدید حجت‌الاسلام علی جوادی‌راد، رییس دفتر تولیت حرم مطهر و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، از بیت تاریخی امام راحل شهرستان خمین، حجت‌السلام محمد جواد رضوی، به عنوان نماینده حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در استان مرکزی منصوب شد.

حجت‌الاسلام علی جوادی‌راد، رئیس دفتر تولیت حرم مطهر و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، از بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین بازدید کرد.

حجت‌الاسلام جوادی بعد از بازدید از بخش‌های مختلف بیت امام خمینی(ره)، در حضور مسؤولان شهرستان خمینمدیر سابق مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین را به عنوان نماینده حضرت حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در استان مرکزی منصوب و دفتر ویژه وی در  بیت حضرت امام(ره) در خمین را افتتاح کرد.

۱۳ اسفند؛ زمان برگزاری مسابقات قرآن بنیاد شهید اراک

حسین منصوری، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اراک، گفت: ثبت‌نام بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن ایثارگران و خانواده‌های ایشان از اول دی‌ماه جاری آغاز شده و تا نیمه بهمن‌ماه ادامه دارد. 

وی از برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در این شهرستان خبرداد و گفت: این دوره از مسابقات جمعه، ۱۳ اسفندماه سال ‌جاری برگزار خواهد شد. 

منصوری تصریح کرد: مرحله شهرستانی بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل، تحقیق و تفسیر برگزار خواهد شد و متسابقین منتخب در مرحله استانی که اردیبهشت‌ماه سال‌آینده برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

برگزاری جشن تکلیف ۲۱۰ دانش‌آموز اراکی

مراسم جشن تکلیف دختران دانش‌آموز استان مرکزی، با حضور ۲۱۰ دانش‌آموز دختر مدارس آموزش‌وپرورش ناحیه ۱ اراک، یکشنبه ۱۹ دی‌ماه برگزار می‌شود.

 در این مراسم دانش‌آموزان ۵ مدرسه آموزش‌و‌پرورش ناحیه ۱ اراک که به سن تکلیف شرعی رسیده‌اند حضور خواهند داشت، این مراسم به همت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی و با مشارکت ستاد اقامه نماز استان، در کانون امام خمینی(ره) اراک و با حضور معلمان و حجت‌الاسلام رودبارنی دبیر ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود.

همچنین اجرای شعرخوانی، سرود جشن تکلیف، مسابقه حضوری و قرائت سوگندنامه از جمله برنامه‌های جانبی این مراسم است.

جنگ نرم خطرناک ترین جنگ قرن است

حجت السلام حسین بهجتی استاد حوزه و دانشگاه در نشست شورای اداری خمین با محوریت ترویج اخلاق اداری، گفت: جنگ نرم خزنده ترین و خطرناکترین جنگ قرن 21 است که با شبهه سازی و اختلاف اندازی بین مسئوولان و مردم دینداری را سخت می کند.

وی افزود: اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی بعد از 13 قرن دوباره احیا شد و انقلاب اسلامی ایران دنیای شرک و نفاق را به تلاطم انداخت و دشمنان از همه دسیسه ها از جمله جنگ گرم، جنگ سرد و جنگ نرم برای انهدام این انقلاب استفاده کردند.

حجت السلام بهجتی بیان کرد: شکل گیری، تثبیت، اقتدار و رشد انقلاب اسلامی ایران به عنوان مقدمه ظهور ولی عصر در هیچ معادله علمی و ریاضی نمی گنجد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نائب امام زمان و تفکر او از این محیط و فضا جهانی شد و بنابه فرموده مقام معظم رهبری امام خمینی (ره) حقیقت همیشه زنده تاریخ است.

حجت الاسلام بهجتی امام خمینی (ره) را معیار ارزیابی و تشخیص دانست و تصریح کرد: شخصیت امام راحل آسمانی و شخصیت امت وی هم آسمانی است.

حجت الاسلام بهجتی ادامه داد: براساس حدیث نبوی مردمی در مشرق زمین قیام می کنند و زمینه را برای ظهور و حکومت قائم آل محمد(ص) آماده می کنند.

وی توضیح داد: سرزمین موعود دیگری به نام یهودیان ثبت شده که از نیل تا فرات است و این سرزمین توسط یهودیان با الگوبرداری از دین اسلام بعنوان دین کامل جعل شده است./842/303/ب2

ارسال نظرات