۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۷۲۶۲۷
رییس تبلیغات اسلامی اسفراین تأکید کرد؛

ضرورت افزایش فعالیت های پژوهشی و آموزشی در حوزه دین

رییس تبلیغات اسلامی اسفراین بر افزایش فعالیت های پژوهشی و آموزشی در حوزه دین از سوی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: رویکرد جدید نهاد تبلیغات اسلامی کاربردی و متناسب با سیاست‌های مذهبی در حوزه دین است.
حجت الاسلام بداریه - رییس تبلیغات اسلامی اسفراین

حجت‌الاسلام مجید بداریه، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت افزایش فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در حوزه دین، اظهار کرد: رویکرد جدید نهاد تبلیغات اسلامی هم با فضایی کاربردی و متناسب با سیاست‌های مذهبی در حوزه دین آغاز شده است.

وی بر ایجاد کارگاه‌های آموزشی تخصصی در این حوزه تأکید کرد و افزود: در این راستا نکته مورد اهمیت شناسایی تشکل‌های تأثیرگذار و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در ابعاد روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و مشاوره‌های دینی است.

حجت‌الاسلام بداریه فعالیت در این حوزه را بسیار بااهمیت دانست و گفت: البته در این زمینه نباید به‌گونه‌ای اقدام شود که افراد فرصت‌طلب بتوانند سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به جنگ نرم علیه نظام اسلامی، افزود: ظاهر، رفتار و کلمات روحانی مبلغ باید به‌گونه‌ای باشد که جذب‌کننده مخاطب باشد، به‌ویژه در دوره کنونی که دشمن با هر ترفندی قصد ضربه زدن به دین را دارد.

حجت‌الاسلام بداریه اظهار کرد: دشمن امروز از جنگ سخت، جنگ سرد و بلوک‌بندی سیاسی به جنگ نرم روی آورده و با سیاست قطره‌چکانی و آرام قصد تخریب دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با جنگ نرم باید در مقابل دسیسه‌های دشمنان ایستادگی داشته باشیم که نخستین گام در این زمینه جریان شناسی است.

حجت‌الاسلام بداریه با اشاره به لزوم تقویت روحیه جهادی و انقلابی در بین طلاب و روحانیان، با قرائت آیه ۶۹ سوره عنکبوت «واَلّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدّیَنَهُم سُبُلَنا»، گفت: جهاد در راه خدا دارای مقدماتی ازجمله خودسازی فرد است؛ چراکه اگر انسان اصلاح نشده و رذایل را از درون خود پاک نکند، به طور قطع وجود و قلب او کدر شده و نورانیتش کم می‌شود.

وی اضافه کرد: وقتی چنین شد انسان سست ایمان و ضعیف العنصر بار آمده و ترسو و همواره در معرض لغزش خواهد بود؛ در نتیجه با چنین روحیه‌ای نمی‌تواند در عرصه‌های مختلف وارد جهاد شده و استقامت کند.

حجت‌الاسلام بداریه اظهار کرد: همان‌گونه که در صدر اسلام افرادی ایمان آوردند اما در وسط راه از مسیر الهی و اسلام خارج شدند و نمونه بارز آن در جنگ بدر و احد بود، اکنون هم اگر روحیه جهادی و انقلابی نباشد دچار ریزش می‌شویم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره روحیه جهادی و انقلابی، گفت: انقلاب و جنگ با روحیه جهادی رزمندگان سبب قد برافراشتن خودباوری و سینه سپر کردن در مقابل روحیه وابستگی و ورشکستگی قبلی در کشور شد؛ از این‌ رو همه وظیفه داریم این روحیه انقلابی و جهادی را حفظ و تقویت کنیم./9314/302/ب2

ارسال نظرات