۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۷۲۷۰۷
۲۲ دی‌ماه؛

دهمین نشست ناشران و خوشنویسان قرآن برگزار می‌شود

سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌الکریم از برگزاری دهمین نشست ناشران و خوشنویسان فعال قرآنی در سازمان دارالقرآن خبر داد و گفت: در این نشست، از ۲ فونت قرآنی رونمایی خواهد شد.
احمد زرنگار

به گزارش خبرگزاری رسا، سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌الکریم از برگزاری دهمین نشست ناشران و خوشنویسان فعال قرآنی در سازمان دارالقرآن خبر داد و گفت: این نشست با حضور ناشران منتخب، خوشنویسان متعهد و شرکتهای سازنده فونتهای قرآنی از شهرهای قم، تهران و مشهد برگزار می‌شود.

احمد زرنگار، رونمایی از فونتهای فاخر قرآنی را از مهم‌ترین بخشهای این نشست اعلام کرد و  گفت: دو فونت قرآنی «امیر» از شرکت گام‌الکترونیک و فونت قرآنی «مرحوم نیریزی» از مرکز نرم‌افزار مریم که سابقه تهیه فوت آئینه‌نگار و هدی را دارد، در این مراسم رونمایی می‌شوند. 

وی رونق خطوط ایرانی در مقابل خطوط عثمان‌طه را از اهداف اصلی این نشست عنوان کرد و گفت: بیش از 76 درصد مصحف شریف با خط عثمان‌طه چاپ می‌شود در حالیکه خطوط ایرانی بسیار فاخر و ارزنده است.

زرنگار افزود: در این نشست، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، محمد سلگی مدیرکل اداره کتاب وزارت ارشاد، محمد بابایی مدیر امور نشر مرکز طبع و نشر قرآن و برخی دیگر از مسئولان قرآنی کشور حضور خواهند یافت. 

سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌ اظهار کرد: نحوه قیمت‌گذاری قرآن و رعایت قواعد و مقررات چاپ و نشر قرآن، رعایت کیفیت صحافی قرآن در این نشست مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ دهمین نشست ناشران و خوشنویسان چهارشنبه 22 دی‌ماه ساعت 8:30 صبح در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن‌الکریم واقع در خیابان حافظ، خیابان رشت برگزار می‌شود./872/102/ب3

ارسال نظرات