۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۴۷۲۷۶۸
آیت الله مقتدایی:

خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی فراموش نشدنی است

قائم مقام جامعه مدرسین با بیان این که مرحوم آیت الله هاشمی مورد علاقه حضرت امام بود، گفت: امام وقتی ایشان را می دیدند خوشحال می شدند، امام ایشان را دوست می داشتند چون می دانستند که تلاش و فعالیت مخلصانه و دلسوزانه برای انقلاب و برای اسلام دارند.
حضور آیت الله مقتدایی در نشست مشترک جامعه الزهراء(س) و وزارت آموزش و پرورش

آیت الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه در در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از علمایی بودند که سوابق تحصیلی خوبی در حوزه علمیه قم داشتند.

وی افزود: ایشان در درس اساتید معتبر و مهم قم همانند مرحوم آیت الله بروجردی و اساتید و مراجع بزرگ شرکت کردند، در تهران هم از کسانی به شمار می رفتند که همراه و از یاران حضرت امام بودند، ایشان فدایی حضرت امام و از ارکان انقلاب بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مرحوم آیت الله هاشمی مورد علاقه حضرت امام بود، اظهار داشت: امام وقتی ایشان را می دیدند خوشحال می شدند، امام ایشان را دوست می داشتند چون می دانستند که تلاش و فعالیت مخلصانه و دلسوزانه برای انقلاب و برای اسلام دارند.

وی ادامه داد: ایشان در پیروزی انقلاب نقش داشت، به همراه امام در مشورت هایی که بنیانگذار انقلاب داشتند شرکت و اظهار نظر می کردند، بعد از پیروزی انقلاب در سمت های گوناگون هرجا بودند به انقلاب خدمت و در همان مسیر امام حرکت کردند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که آیت الله هاشمی نسبت به مقام معظم رهبری جدا علاقه مند بود و تواضع می کرد، ابراز داشت:  مطالبی که از ایشان نسبت به مقام معظم رهبری منعکس می شد مطرح می کرد که بهتر از رهبر انقلاب کسی را برای رهبری نداشتیم و نداریم.

وی عنوان کرد: در حمایت از مقام معظم رهبری و از رهبری ایشان تلاش داشت، خدمات فراوان آیت الله هاشمی در سمت های گوناگون چه در زمان جبهه و جنگ که مدت ها نمایندگی حضرت امام را در جنگ داشتند و به جای فرمانده کل قوا خدمت می کردند و خدمات ایشان در پایان جنگ در سمت های گوناگون همانند ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر منصب ها فراوان و فراموش نشدنی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آیت الله  هاشمی جدا در پرونده خود یک سوابق بسیار ممتاز و خالصانه و مخلصانه برای اسلام و انقلاب داشتند، امیدواریم که خداوند ایشان را با ائمه اطهار(ع) محشور فرماید.

وی اضافه کرد: امروز نتایج خدمات و باقیات الصالحات را که بر جای گذاشتند نتیجه آن را خواهند دید./1323/ت302/ج

ارسال نظرات