۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۷۲۸۶۱
تولیت آستان قدس:

رابطه صمیمانه آیت الله هاشمی با رهبری بسیاری از توطئه ها را نقش بر آب کرد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به وضوح می توان دریافت که از همان لحظه ای که آیت الله هاشمی رفسنجانی فوت کرد چه شیطنت هایی در این زمینه در حل رخ دادن است و این قابل توجه است که وقتی رهبری می گویند بصیرت در واقع برای این مواقع به کار می آید که انسان بداند وضعیت و شرایط کشور چیست و دشمن چگونه دارد به شیطنت خودش می پردازد.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی در برنامه زنده تلویزیونی گفت وگوی ویژه خبری با موضوع بررسی ابعاد شخصیت سیاسی و انقلابی ایت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه 19 دیماه ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت این یار دیرین امام ره و رهبری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار امام راحل و بعد از پیروزی هم در کنار ایشان و بعد از رحلت هم در کنار رهبر معظم انقلاب با تمام قوا در مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

وی با بیان اینکه من نطق و صحبت ایشان را در مجلس خبرگان درباره سکانداری قطعی جمهوری اسلامی ایران بعد از رحلت امام که درباره رهبر معظم انقلاب گفته اند شنیدم که ایشان آیت الله خامنه ای را تأیید کردند، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی کار بسیار ارزشمندی در تعیین رهبری بعد از امام ره انجام دادند و سخنرانی او در آن مجلس فراموش نشدنی است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد از آن جریان هم همواره آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسات این جمله را می گفتند که« من در زیر این آسمان کبود هیچکس را به لیاقت رهبر معظم انقلاب برای اداره این کشور و نظام نمی شناسم» و این موضوع مطلبی نبود که در یک جلسه خصوصی مطرح شود.

وی با بیان اینکه این جمله راعلاوه بر اینکه در جلسات خصوصی هم شنیده بودم، اظهار کرد: ولی بارها این مطلب را مطرح می کردند که من در این نظام آنچه که می شناسم اینست که باید با محوریت ولایت و رهبری امور دنبال شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: توجه آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبری هم در دوران امام ره  و هم به هدایت های رهبر معظم انقلاب که حقیقتا هدایت های ایشان از آنجا که بصیرت آفرین برای کشور است قابل توجه است و امیدواریم که تشیع جنازه آیت الله هاشمی رفسنجانی هم وحدت بخش برای کشور باشد.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت امام ره بسیاری تلاش کردند که در کشور اختلاف افکنی کنند، تصریح کرد : این تلاش برای اختلاف افکنی در رده های بالا و افراد موثر در کشور بیشتر است.

وی ادامه داد: مسئله هاشمی رفسنجانی هم از جمله مسائلی بود که ما بسیار می بینیم که در رسانه ها، بیگانگان و شیاطین تلاش بسیاری داشتند که اختلاف ایجاد کنند اما آنچه که تا به امروز توانست علی رغم همه اختلاف افکنی ها در واقع نه تنها در کشور مشکل ایجاد نشود بلکه همواره این موضوع آیت الله هاشمی رفسنجانی را در کنار رهبر معظم انقلاب قرار بدهد و به هیچ عنوان آنها نتوانند از این قضیه بهره ببرند که به دلیل تدبیر رهبر معظم انقلاب بود و دوم عشق و علاقه وافر هاشمی رفسنجانی به رهبری بود.

 عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود:آ الله هاشمی رفسنجانی به صورت هفتگی و یا پانزده روز یکبار در خدمت رهبری بود و بسیاری از این مسائلی که منتقل می شد در جلسات صمیمی با رهبری مطرح می کردند و رهبر معظم انقلاب هم با یک سعه صدر همه این موارد را می شنیدند و بسیاری از نکات آنجا مطرح و حل می شد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی ادامه داد: رابطه صمیمانه ای که آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبری داشتند توطئه بسیاری از دشمنان را نقش بر آب کرد و این موضوع مهمی برای همه مسئولین در کشور است که آنها بدانند که شیاطین همواره در حال اختلاف افکنی و فتنه انگیزی هستند .

وی ادامه داد: به وضوح می توان دریافت که از همان لحظه ای که آیت الله هاشمی رفسنجانی فوت کرد چه شیطنت هایی در این زمینه در حل رخ دادن است و این قابل توجه  است که وقتی رهبری می گویند بصیرت  در واقع برای این مواقع به کار می آید که انسان بداند وضعیت و شرایط کشور چیست و دشمن چگونه دارد به شیطنت خودش می پردازد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امیدواریم که این روند وحدت بخش که در کشور وجود دارد و این بصیرت آفرینی که رهبر معظم انقلاب فرمودند و همه اقشار دارند با کمک این مواهب انشاءالله جامعه ما بتواند راه تکامل  را بیش از پیش طی کند./934/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات