۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۷۲۸۹۴
مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت قاین:

حوزه‌های علمیه باید با تربیت شاگردان فهیم جای خالی بزرگان را پر کنند

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت قاین ضمن تسلیت ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: امید داریم حوزه‌های علمیه شاگردان فهیم در خودش بپروراند و جای خالی این بزرگان به زودی پر شود.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علی رحمانی، مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت قاین ظهر امروز در دیدار طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت قاین با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تسلیت رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) و ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سیاست‌مداری بود که حدود 60 سال از عمر خویش را در انقلاب و زندان و در حال خدمت‌گزاری به جامعه انقلابی سپری کرد.

وی با بیان اینکه امید داریم حوزه‌های علمیه شاگردان فهیم در خودش بپروراند و جای خالی این بزرگان به زودی پر شود، گفت: حوزه علمیه سفیران هدایت قاین از سال 88 تأسیس شد و امروز 103 طلبه در اختیار دارد.

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت قاین با بیان اینکه این حوزه دارای 21 نفر استاد و هیأت علمی و 7 نفر مسؤول و مدیر است، افزود: همچنین حدود 30 نفر از طلبه‌هایی که سطح 2 را در حوزه علمیه سفیران هدایت به اتمام رسانده‌اند برای سطح 3 و ادامه تحصیل به قم اعزام شده‌اند.

حجت الاسلام رحمانی تصریح کرد: 15 نفر از طلبه‌هایی که به هر دلیلی موفق به اعزام به قم نشده‌اند به عنوان طرح هجرت و مبلغ دین در روستاها مشغول هستند و امام جماعت 30 مسجد و مدرسه در مقاطع مختلف بر عهده طلبه‌های این حوزه است.

وی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین عبادی، ادامه داد: حسن اعتماد مقام معظم رهبری و جامعه خراسان جنوبی را به حضرتعالی تبریک عرض می‌کنم، در استان این خلأ احساس می‌شد که با معرفی جنابعالی در این مقام رفیع این خلأ پر شد./203/880/ب1

ارسال نظرات