۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۷۲۹۶۹
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

حضرت فاطمه معصومه برترین الگوی دختران مسلمان

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی موفقی برای دختران جامعه است که با اقتدا به آن حضرت در مسیر دیانت و پاکدامنی و عمل به دستورات دین مبنی اسلام، گام بردارند.
وفات حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جاوری عصر امروز در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه شهید مفتح عنوان کرد: دین اسلام کرامت حقیق زنان عالم را احیا کرد، زنان در قبل از ظهور این دین آسمانی در بدترین شرایط و تحت ظلم ستم نظام طبقاتی عرب زندگی می‌کردند و به عنوان ابزاری در دست نظام سرمایه‌داری عرب برای اطفاء شهوات و کسب درآمد مورد سوء استفاده قرار می‌گرفتند.

وی اظهار کرد: ظهور آیین نجات بخش اسلام همانند نور امیدی بود که در دنیا تاریک زنان آن دوران درخشیدن گرفت، پیامبر اسلام(ص) بر دستان دختر گرامیشان بوسه می‌زدند و او را بیش از پسران مورد احترام قرار می‌دادند، احادیث و روایات زیادی در شأن و مقام و منزلت زنان وارد شد و زنان در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه‌ای یافتند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: تاریخ اسلام زنان بزرگی را در خود ثبت کرده است که هر یک در جایگاه خود توانستند منشأ خدمات زیادی به جامعه اسلامی و مردم شوند، زنانی همچون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)، در ردیف برجسته‌ترین شخصیتهای تاریخ اسلام قرار گرفتند، تا جایی که بانویی همانند حضرت فاطمه معصومه(س) به الگوی موفقی برای دختران جامعه تبدیل شد که با اقتدا به آن حضرت بتوانند در مسیر دیانت و پاکدامنی و عمل به دستورات دین مبنی اسلام، گام بردارند، همه اینها از برکات دین مبنی اسلام بود که در راستای احیای کرامت حقیقی زنان تعالیم بسیار خوبی را عرضه کرد.

حجت الاسلام جاوری ادامه داد: متأسفانه فرهنگ جامعه اسلامی در دوران پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) دچار انحراف شد تا جایی که نه تنها جایگاه زنان از شأن واقعی آنان فاصله گرفت، بلکه جایگاه مردان نیز تحت تأثیر نظام طبقاتی که حکومتهای اموی و عباسی آن را احیا کرده بودند، قرار گرفت.

وی گفت: هرچند حکومتهای اموی و عباسی نقش بسیار زیادی در انحراف جامعه اسلامی از مسیر حقیقی خوداشتند اما از حدود سه قرن گذشته و به ویژه با ایجاد انقلاب صنعتی و دوری مردم اروپا از تعالیم دین مسیح و ترویج مادیگرایی، زنان بیش از پیش از جایگاه واقعی خود فاصله گرفتند تا جایی که به جای ارزشهای اصیلی که برای زنان جامعه مطرح بود، عریانی و رقص و آوازه‌خوانی و اختلاط با مردان به عنوان ارزشهای زنان موفق و اجتماعی مطرح شد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: سیاستمدان و نظریه پردازان اروپایی در قرنهای گذشته با ترویج بی بند و باری زنان خیانت بزرگی به جامعه بشری به ویژه جامعه زنان انجام دادند، آنها امکان پرورش روح و تهذیب اخلاق را از زنان گرفتند و اجازه دادند زن که گوهر عالم خلقت است به کالایی در دست مردان و وسیله‌ای برای فروش تولیدات کارخانجات تبدیل شود.

حجت الاسلام جاوری اضافه کرد: امام خمینی(ره) بزرگترین شخصیت جهان معاصر بود که بار دیگر در راستای تکریم مقام زن و احیای جایگاه آنان تلاش کردند، انقلاب اسلامی بستر مناسبی را برای زنان ایجاد کرد که بدون هراس از تعرض مردان بیگانه و یا تبدیل شدن به وسیله‌ای برای ارضای تمایلات شیطانی، در جامعه فعالیت کرده و استعدادهای خدادادی خود را بروز دهند./202/868/ب1

ارسال نظرات