۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۴۷۳۰۵۹
آیت الله سعیدی:

اهمیت حفظ موقوفات کمتر از وقف کردن نیست

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: احیای موقوفات و پرداخت حقوق موقوفه وظیفه همگانی و سازمان اوقاف و امور خیریه متولی این کار است.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه،حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در گفت وگویی با تاکید بر ضرورت حفظ و احیای موقوفات گفت: احیای موقوفات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در سایه امامزادگان و بقاع متبرکه میسر شده است.

وی افزود: اگر موقوفات احیا شود بسیاری از کارهای خیر و عام المنفعه احیا می شود؛ که این امر منشا برکات فراوانی در جامعه است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یکی از علل ایجاد واقعه عاشورا غصب حق اهل بیت(ع) بود، تصریح کرد: ندادن حق موقوفات هم یک نوع غصب است که احیای آن یک وظیفه شرعی است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه احیای موقوفات نیازمند مشارکت همگانی است، اظهار داشت: حفظ و صیانت از موقوفات کمتر از خود وقف نیست و مردم با پرداخت حقوق موقوفات که بخش اعظمی مربوط به اهل بیت(ع) است حقوق آنها را ادا کنند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

وی با بیان اینکه احیای موقوفات وظیفه همگانی است که سازمان اوقاف و امور خیریه متولی این کار است، تصریح کرد: کسانی که در مکانهای مربوط به موقوفات زندگی می کنند حریم موقوفات را نگه دارند و حقوق آنها را ادا کنند تا در قیامت نزد اهل بیت(ع) سرفراز باشند./1325/102/ب3

ارسال نظرات