۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۴۷۳۲۳۰
نماینده ولی فقیه در کردستان:

آیت الله هاشمی رفسنجانی تا پایان عمر در مسیر انقلاب ماند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: برخی از افراد در آغاز امر با امام (ره) بودند اما پس از پیروزی انقلاب، در جهت دشمنان و خلاف نظام اسلامی حرکت کردند ولی آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه از امام تبعیت کردند و در طول 59 سال دوستی با رهبری، هیچگاه از ایشان جدا نشدند.
آیت الله حسینی شاهرودی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه سه شنبه در گفت‌وگویی کوتاهی با خبرنگاران ضمن تسلیت ضایعه بزرگ درگذشت آیت‌ الله هاشمی‌رفسنجانی به مقام معظم رهبری و ملت ایران، به خدمات ایشان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از عناصر و ارکان موثر انقلاب اسلامی بودند که از ابتدای شروع نهضت اسلامی در کنار امام بودند و در بعد از انقلاب و دوران سازندگی نیز خدمات قابل ترجهی به نظام و ملت کردند و تا پایان عمر خود در مسیر انقلاب بود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان از این عالم فقید به‌عنوان یکی از ارکان و عناصر انقلاب اسلامی نام برد و تصریح کرد: آیت الله هاشمی‌رفسنجانی از مبارزین قبل انقلاب بودند که 60 سال مبارزه ایشان برای گسترش آرمان های اسلامی با فراز و نشیب های مختلفی همراه بود که ستونی استوار و سرمایه ای ارزشمند برای انقلاب اسلامی است.
وی به حمایت و پشتیبانی همیشگی این همسنگر رهبری از ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه مطیع امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بودند و فکر اینکه مواضع ایشان مقابل نظام و همسو با دشمنان بود، فکری کاملا اشتباه است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: برخی از افراد در آغاز امر با امام (ره) بودند اما پس از پیروزی انقلاب، در جهت دشمنان و خلاف نظام اسلامی حرکت کردند ولی آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه از امام تبعیت کردند و در طول 59 سال دوستی با رهبری، هیچگاه از ایشان جدا نشدند.
وی با بیان اینکه هرچند اختلافات فقهی و سیاسی همیشه میان رهبران بزرگ یک جامعه وجود دارد، گفت: آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در سخنرانی‌هایشان از رهبر معظم انقلاب به‌عنوان بهترین دوست خود نام می‌بردند و هیچگاه اجازه ندادند دشمن از اختلاف نظرها سوءاستفاده کند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کتاب های مساله فلسطین و امیرکبیر، یادگار ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی است، گفت: نجات مردم فلسطین از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی ایران است که در این دو کتاب تالیف شده ایشان این هدف مورد توجه قرار گرفته است.
وی شجاعت و دشمن ستیزی را از خصایص آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و افزود: ایشان به عنوان مدافعی بزرگ برای انقلاب شناخته شده است و این ویژگی باعث شده همیشه از سوی دشمنان انقلاب مورد تهدید باشد و در کارهای اجرایی هم همیشه فردی بسیار تلاشگر و در مسئولیت‌های سنگینی که به ایشان واگذار شده بود لحظه‌ای کوتاهی نکردند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره رهبر معظم انقلاب را «رهبر» خود و خود را «رهرو» می‌دانستند، تصریح کرد: زندگی آن مرحوم سرشار از درس‌های فراوانی است و ایشان هم در قبل از انقلاب با تحمل سال‌ها شکنجه و هم بعد از انقلاب که احتمال ترور ایشان همیشه وجود داشت همواره شجاعت مثال زدنی داشتند.
وی با اشاره به 2 دهه ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: در طول بیش از 20 سال ریاست مجمع تشخیص مصلحت نطام، هیچوقت بدون نظر رهبری تصمیمی را نگرفت و همیشه نظر ایشان را مقدم بر نظر خود می‌دانست و در مسایل اختلافی هم، میانجی گری می‌کرد و هیچوقت بالاتر از حرف رهبری حرفی نزد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه باید قدر افرادی همچون آیت الله رفسنجانی را که عمر خود را در راه این نظام و انقلاب گذاشتند بدانیم، گفت: اکنون کشور ما به جایگاهی رسیده که در برابر ابرقدرتی همچون آمریکا سر خم نمی‌کند که این مسئله نتیجه زحمات افرادی انقلابی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی است زیرا آنها عزت کنونی را برای ما ارمغان آوردند و اگر نبودند معلوم نبود کشور به چه سمتی پیش برود.
وی از مردم شهید پرور و انقلابی کردستان خواست تا در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور داشته باشند و برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و بازماندگان صبر و بردباری را مسئلت کرد./1323/د102/ج1

ارسال نظرات