۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۷۳۶۳۶
استاد دانشگاه:

یاد مرگ مانع دست درازی مسؤولان به بیت المال می شود

استاد دانشگاه گفت: مسؤولان باید بدانند که مرگ آنان را نیز فرا خواهد گرفت پس نباید به میز و منصب خود بنازند و به بیت المال دست درازی کنند.
مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام، استاد دانشگاه، امروز در کلاس درس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: رفتار و کردار انسان مومن در راستای کسب رضایت و اطاعت از خداوند متعال است.

وی درباره مرگ ابراز کرد: خداوند به پیامبر اکرم فرمودند: ای پیامبر(ص) تو نیز خواهی مرد و دیگران هم خواهند مرد و هر نفسی طعم مرگ را خواهند چشید؛ تنها ذات خداوند است که از ازل تا ابد طعم مرگ را نمی‌چشد.

نیکنام با بیان اینکه مرگ انسان را نابود نمی‌کند بلکه مرگ به منزله انتقال انسان از عالمی به عالم دیگر است، بیان داشت: اگر انسان عمر خود را به اطاعت از اوامر و نواهی خدا سپری کند مرگ برایش شیرین و لذت بخش می‌شود، امام علی(ع) زمانی که شمشیر به فرق مبارکشان اصابت کرد فرمودند: به خدای کعبه که من رستگار شدم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: انسان در عالم آخرت باید نسبت به اعمالی که در عالم دنیا انجام می‌دهد پاسخگو باشد به همین سبب این عالم را مزرعه آخرت معرفی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید در این عالم اعمال خود را محاسبه کند قبل از آنکه در عالم آخرت به حسابش رسیدگی شود، گفت: محاسبه اعمال انسان را از گناه باز می‌دارد زیرا هر انسانی نسبت به اعمال خود بصیرت و آگاهی دارد.

نیکنام درباره اینکه انسان قبل از فرا رسیدن مرگ باید توبه کند، اظهار داشت: انسان پس از توبه باید اموری را که ضایع کرده است را برطرف کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: مسؤولان باید بدانند که مرگ آنان را نیز فرا خواهد گرفت پس نباید به میز و منصب خود بنازند و به بیت المال دست درازی کنند.

وی گفت: انسان باید بداند مسافر است، پیامبر(ص) فرمودند: کسی مومن نیست مگر اینکه روزی بیست بار یاد مرگ کند؛ امام صادق(ع) فرمودند: اگر لحظه مرگ کسی فرا برسد حتی نمی‌تواند پلکهای خود را ببندد.

نیکنام با بیان اینکه مرگ طوق گردن انسان است، خاطر نشان کرد: خداوند انسانهایی را که در دنیا اهل محاسبه هستند در آخرت محاسبه نمی‌کند. انسان اگر اعمال ناپسندش زیاد باشد نمی‌تواند از پل صراط عبور کند کسی می‌تواند عبور کند که از گناه سبک بار باشد./202/813/ب1

ارسال نظرات