۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۷۳۶۵۱
استاد حوزه و دانشگاه:

ولایت مداری از ویژگی های بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ولایتمداری از ویژگی های بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و دشمن در تلاش بودند این عالم بزرگ را از مسیر ولایت محوری خارج کنند که موفق نشدند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی شب گذشته در روستای مرزنگو از توابع بخش دابودشت آمل و زادگاه جد پدری همسر این بزرگمرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی تقی زاده آملی، استاد حوزه و دانشگاه با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهارداشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین انقلاب، امام و رهبری بود که تلاش های بسیاری صورت داد.

وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی از استوانه های نظام و شخصیتی است که تلاش های بسیاری را در قبل، حین و بعد از انقلاب متحمل شده و سبب مانایی، عزت و سعادت انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه دابودشت افزود: وظیفه هر شخصیتی این است به پاس خدماتی از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی جهت عظمت نظام اسلامی صورت گرفته است قدرشناسی و کرامت لازم انجام شود.

حجت الاسلام تقی زاده آملی ادامه داد: ایرانی که تحت سلطه نظام استکبار بود و به راحتی تحت فرمان ایادی استکباری گام برمی داشت امروز به جایی رسیده که با برنامه ریزی به بار نشسته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر زمانی که دیر حرکت کردیم با ضرر مواجه شدیم، گفت: مردم حق شناس امام علی(ع) نبودند که 25 سال خانه نشین شده و مردم متوجه این قضیه نبودند و زمان امام خمینی(ره) هم این چنین بود که سبب تبعید ایشان شده است.

وی ادامه داد: مردم اهداف امام راحل را پیدا کرده و با آن آشنا شدند که با سخنان این وجود نورانی دست به قیام زدند که قیام مردم تبریز، مردم قم و دیگر قیام ها صورت گرفته است.

امام جمعه دابودشت تصریح کرد: مردم عنایت ویژه ای نسبت به نظام اسلامی دارند که نشان می دهد انقلاب اسلامی بدون مقدمه به بار ننشسته است و زندان ها و شکنجه ها بسیاری انجام شده است.

حجت الاسلام تقی زاده آملی با بیان این که دشمن درصدد این بود که انقلاب اسلامی به اهداف خود دست پیدا نکند که انقلاب ما منسجم شد، گفت: توطئه های بسیاری علیه نظام اسلامی صورت دادند که جنگ های داخلی و جنگ تحمیلی از جمله تلاش های دشمنان است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دشمنان همواره به دنبال فتنه و توطئه آفرینی هستند که باید بدانند نظام اسلامی دارد به عنایت امام زمان(عج) پیش می رود ، گفت: در جریان تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی می خواستند وضعیت را ناهماهنگ جلوه دهند که کورخوانده و نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در عرصه های مختلف مدیریتی نظام اسلامی خدمات ارزنده ای صورت داد، گفت: مسائل اختلافی میان همه شخصیت ها وجود دارد اما ارادت ویژه ای نسبت به مقام معظم رهبری داشتند و بیان فرمودند عشق به رهبری دارند.

حجت الاسلام تقی زاده آملی تصریح کرد: ولایت مداری از ویژگی های بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی است که خواستند ایشان از مسیر ولایت محوری خارج شوند که چنین کاری انجام ندادند.

امام جمعه دابودشت با بیان این که ولایت فقیه بعد از انقلاب اسلامی به وجود نیامده و از زمان ظهور اسلام بود که امام خمینی(ره) آن را زنده کردند، گفت: ضرورت دارد همواره در مسیر ولایت باشیم که برکات و دستاوردهای ارزنده ای در آن قرار دارد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد همواره و در تمام برنامه های زندگی خود در مسیر ولایت باشیم که زندگی انسان را در مسیر سعادت و رستگاری حقیقی قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی صدیق و بازوی نظام اسلامی شدند که باید بدانیم فقدان عالم ثلمه عظیمی برای اسلام است که تفکر انقلابی این عالم زنده می ماند.

گفتنی است، همزمان با ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی ویژه برنامه های بزرگداشتی در سطح کشور و شهرستان آمل برگزار شد./1314/202/ب2

ارسال نظرات