۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۷۴۵۶۴

برنامه‌های کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی تشریح شد

مسؤول کمیته قرآن دهه فجر گفت: در ایام پیروزی انقلاب وظیفه همه ما این است که یاد امام راحل را گرامی بداریم، عنوان تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل این وظیفه را بردوش جامعه قرآنی بیشتر می‌کند و این آگاهی را می‌دهد که ما برای چه بر سر این وظیفه هستیم.
قره شیخلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی ‌قره‌شیخلو رئیس دارالقرآن کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری-مطبوعات مسؤول کمیته قرآن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی فقط اختصاص به دهه فجر ندارد، اظهار داشت: برنامه‌های کمیته قرآن از ابتدای بهمن‌ماه کار خود را آغاز و تا پایان بهمن‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در ایام پیروزی انقلاب اسلامی توزیع 60 هزار جلد قرآن کریم به صورت رایگان را با محوریت مناطق محروم و اقلام قرآنی شامل کتب و نرم‌افزار قرآنی خواهیم داشت، همچنین طراحی، چاپ و توزیع 30 هزار پوستر تبلیغاتی مزین به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری با مضامین قرآنی در سراسر کشور از برنامه‌های ما است.

مسؤول کمیته قرآن دهه فجر با اشاره به دیدار با خانواده شهدای قرآنی و اساتید قرآنی که در توسعه فعالیت‌های قرآنی نقش مهم داشتند، خاطرنشان کرد: این دیدار از سوی مسؤولان قرآنی در سراسر کشور انجام می‌شود، در همین راستا برگزاری محافل انس با قرآن با رویکرد تدبر در قرآن در تمامی استان‌ها با محوریت استان‌های محروم در مجموع با بیش از شش هزار محفل قرآنی برگزار می‌شود.

قره‌شیخلو یادآور شد: در بهمن‌ماه برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع نقش آموزه‌های قرآن کریم در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و راه‌های ترویج آن با حضور اندیشمندان و اساتید قرآنی در دستور کار کمیته قرآنی است، از سوی دیگر مراسم تجلیل از فعالان و چهره‌های قرآنی به صورت استانی انجام خواهد شد.

وی افزود: امسال در تلاش هستیم 10 برنامه گفتگو محور با حضور پیشکسوتان قرآنی با موضوعات مبتنی بر دستاوردهای قرآنی و مقایسه وضعیت قرآنی قبل و بعد از انقلاب با مشارکت شبکه قرآن و معار شبکه رادیویی قرآن را تهیه و توزیع کنیم، همچنین برپایی هفته قرآنی به همراه نمایشگاه قرآن را نیز در سراسر کشور جز برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

مسؤول کمیته قرآن دهه فجر با بیان اینکه در فجر سال95  مسابقات قرآنی زیادی خواهیم داشت، تصریح کرد: در بهمن‌ماه امسال کمیته قرآن مسابقاتی چون برگزاری مسابقه حفظ جز 30 با محوریت سوره فجر در سراسر کشور، برگزاری مسابقه قرآن کریم بین منتخبین جلسات تهران تحت عنوان سراج در تهران و برگزاری مسابقه قرآن و نهج البلاغه ویژه کارکنان مراکز درمانی برگزار می‌کند.

قره‌شیخلو با اشاره به راه‌اندازی کمپین تلاوت قرآن کریم تاکید کرد: این کمپین تحت عنوان پویش تلاوت قرآن کریم به منظور ترویج آموزه‌های قرآن و تبلیغ فرهنگ انس با قرآن از سوی اتحادیه‌ تشکل‌های قرآنی در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد، علاقه مندان جهت عضویت در این کمپین می‌توانند از مورخ 12 بهمن به کانال تلگرامی telegram.me/etghan مراجعه کنند.

وی در ادامه گفت: حمایت از موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و همچنین تشکیل و راه‌اندازی مجمع خیرین قرآنی استان‌ها و تشکیل و راه‌اندازی مجمع خیرین قرآنی استان‌ها در برنامه این کمیته می‌باشد، لازم به ذکر است برپایی غرفه‌های قرآن بخوانید جایزه بگیرید نیز در روزهای 12،15،22 بهمن‌ماه در نماز جمعه و مسیرهای راه‌پیمایی در سراسر کشور نیز جز برنامه‌های این کمیته به شمار می‌آید.

مسؤول کمیته قرآن دهه فجر اضافه کرد: مدیران، اساتید و فعالان جامعه قرآنی در روز شنبه 9/11/95 ساعت 11 برای ادای احترام و نثار گل به مرقد حضرت امام راحل در حرم مطهر حرت امام(ره) حضور پیدا می‌کنند، همچنین برنامه هم‌خوانی از سوی گروه محمد رسول الله(ص) در روز 12 بهمن در مرقد امام راحل، روز 15 بهمن در نماز جمعه تهران و در 22 بهمن نیز در میدان آزادی به اجرای برنامه می‌پردازند، در ضمن مراسم تلاوت قرآن کریم در روز 12 بهمن در مرقد امام راحل و 22 بهمن در میدان آزادی نیز انجام خواهد شد.

رئیس دارالقرآن کشور افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این کمیته بیان دستاوردهای قرآنی انقلاب در طی 38 سال گذشته پیش از خطبه‌های نماز جمعه مورخ 15 بهمن‌ماه که به نام روز قرآن، انقلاب، حاکمیت ارزش‌ها و حکومت جهانی مهدی(عج) نام‌گذاری شده است نیز می‌باشد، این برنامه در سراسر کشور از سوی اساتید و مدیران قرآنی برگزار خواهد شد.

قره‌شیخلو تاکید کرد: در دهه فجر امسال برگزاری مسابقه اینترنتی به صورت روزانه با عنوان قرآن، انقلاب و سبک زندگی با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن روزانه با یک سوال پیامکی قرآنی از 12بهمن تا پایان روز 21 بهمن برگزار می‌شود، در روز 25بهمن‌ماه در برنامه رصد سیمای قرآن با حضور مدیران سیمای قران و رادیو قرآن طی مراسم قرعه‌کشی نام برگزیدگان اعلام خواهد شد، 114 هدیه نفیس برای این مسابقه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برگزاری یازدهمین همایش ملی تکریم چهره‌های قرآنی یادواره استاد مرحوم محمد تقی مروت از دیکر برنامه‌های این کمیته است، این همایش روز جمعه 15 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، در این مراسم از خانواده استاد مروت، 27نفر از اساتید و فعالان قرآنی بیش از 50سال سن و 25 سال فعالیت قرآنی، 3 نفر قاری و حافظ قرآن کریم حاظر در مسابقات بین‌المللی ایران، 7نفر حافظ کل قرآن کریم دارنده مدرک درجه 1و2 تخصصی حفظ قرآن کریم و یک نفر از مدیران قرانی استان‌ها که بازنشسته شده است تجلیل می‌شود.

مسؤول کمیته قرآن دهه فجر در رابطه با تجلیل از خادمان قرآنی بیان کرد: انتخاب خادمان قرآنی بر عهده وزارت ارشاد است و در نمایشگاه قرآن قرار براین بود که با حضور رئیس جمهور از آنها تقدیر شود، البته با کثرت برنامه رئیس جمهور این برنامه در دو سال گذشته با تاخیر مواجه بوده است، به همین ترتیب انتخاب خادمان قرآنی نود و پنج نیز هنوز اعلام نشده است.

رئیس دارالقرآن کشور تصریح کرد: در سه چهار سال گذشته به خاطر تحریم و نوسانات حداقلی یا به ما بودجه کم رسیده یا اصلا نرسیده است، از این رو کمیته‌ای مبنی بر استفاده از خیرین مردمی را به راه انداختیم، هدف ما این است که خیرین را به امور قرآنی وصل کنیم، تا به امروز 280 جلد قرآن از سوی خیرین چاپ و خدمت موسسات قرآنی داده شده است و از رسانه‌ها نیز انتظار داریم از این فرهنگ حمایت و با کارهای رسانه‌ای آگاهی لازم را به مردم بدهند.

قره‌شیخلو در پایان گفت: در ایام پیروزی انقلاب وظیفه همه ما این است که یاد امام راحل را گرامی بداریم، عنوان تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل این وظیفه را بردوش جامعه قرآنی بیشتر می‌کند و این آگاهی را می‌دهد که ما برای چه بر سر این وظیفه هستیم./201/816/ب1

ارسال نظرات