۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۷۴۶۶۵
آيت الله طباطبايي نژاد:

تربيت افراد متدين نقشه نفوذ دشمنان را خنثي مي کند

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان با بيان اينکه حساس ترين نظام اجتماعي آموزش و پرورش است، گفت: پيشرفت علم، حفظ دستاوردهاي علمي و عزت کشور در تربيت افراد متدين است که اين قشر نقشه نفوذ دشمنان را خنثي مي کنند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان در ديدار مسؤولان آموزش و پرورش ناحيه سه اصفهان، از آموزش و پرورش به عنوان حساس ترين و با ارزش ترين نظام اجتماعي نام برد و اظهار داشت: آموزش و پرورش وظيفه تربيت، پرورش و علم آموزي بشر را بر عهده دارد و نمي توان کاري بالاتر از آن تصور کرد.

وي با تاکيد بر سخنان مقام معظم رهبري مبني بر پيشرفت علم و حفظ دستاوردهاي علمي کشور خاطرنشان کرد: مسأله نفوذ دشمن در کشور که مورد تاکيد مقام معظم رهبري مي باشد تنها از يک طريق و آن هم با تربيت نيروهاي متدين و عالم قابل خنثي شدن است.

آيت الله طباطبايي نژاد همچنين ادامه داد: براي حفظ عزت و سربلندي کشور و اقتدار در جهان نياز به پرورش افراد متدين داريم که اين مهم تنها با آموزش و پرورش  امکان پذير خواهد بود.

امام جمعه اصفهان با بيان اينکه نقش آموزش و پرورش به عنوان رکن اساسي در تربيت ديني و علمي افراد جامعه حائز اهميت است تصريح کرد: اگر افرادي متدين تربيت شوند به دليل آن که دو عنصر ترس و طمع در دين وجود ندارد افراد متدين هرگز به واسطه طمع اندازي دشمنان با وسوسه هاي مادي از مسير دستاوردهاي انقلاب منحرف نمي شوند و عزت و سربلندي کشور را حفظ مي کنند.

وي با انتقاد به نحوه پذيرش افراد در دانشگاه هاي کشور گفت: هدف از آموزش افراد، تربيت نسل زبده و ماهر است تا بتوانند به جامعه خدمت کنند و با وجود آنکه تاکيد بر پيشرفت فرهنگ ديني و علمي کشور داريم ولي مديريت و تدبيرها در اين زمينه ضعيف است و شاهد قشر تحصيل کرده اي هستيم که امکان شغل در رشته تحصيلي آنان وجود ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبري نياز سنجي جامعه را ملاک پذيرش افراد در دانشگاه عنوان کرد و افزود: پذيرش افراد در دانشگاه ها بايد با توجه به نيازهاي کشور و جنسيت متخصصين مورد نياز باشد و با سخت کردن شرايط حضور افراد در دانشگاه ها افراد توانمند و مورد نياز تربيت شود./202/939/ب1

ارسال نظرات