۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۷۴۷۰۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

صرف هزینه های نا به جا در مراسمات مصداق تجمل گرایی است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه صرف هزینه های نا به جا در مراسمات مصداق تجمل گرایی است، گفت: مردم با پرهیز از تجملات می توانند در رفع مشکلات اجتماعی نقشی اساسی ایفاء کنند.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان اهر با بیان اینکه ارتحال آیت الله هاشمی یک ضایعه بزرگ برای نظام اسلامی بود، اظهار داشت: هاشمی یار دیرین امام، انقلاب و رهبری بود.

وی با بیان اینکه قدر دانی مردم از آیت الله هاشمی رفسنجانی در حقیقت قدردانی از انقلاب بود، گفت: مردم عزت آفرین با حضور خود در مراسم تشیع پیکر آیت الله هاشمی از تلاشها و مجاهدت های یار دیری امام راحل و رفیق چندین ساله رهبر معظم انقلاب قدر دانی کردند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت ترویج ورزش در میان جوانان و مردم به ویژه ورزش همگانی، ابراز داشت: تحرک موجب سلامت جسمانی و به تبع آن سلامت رو حی انسان و جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش تحرک جسمانی مردم و افزایش بیماری در جامعه، خاطرنشان کرد: تحرک و ورزش سلامتی را به دنبال خواهد داشت، از این رو حضور مردم اهر در ورزشهای همگانی نیازمند فرهنگ‌سازی و همت مسؤولان است، قهرمان‌پروری نیز که از جمله خواسته‌های رهبری است باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به ریخت و پاشهای نا به جا در مراسمات مختلف اجتماعی، گفت: مجالس ترحیم امروز با تشریفات آمیخته شده است و لازم است محالس ترحیم بدونه ریخت و پاشهای بیهوده در جهت آرامش روح اموات برگزار شود نه تجمل گرایی مد نظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر کاهش هزینه‌ها مجالس ترحیم، گفت: هزینه های نا به جا می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی را از میان بردارد./854/203/ب2

 

ارسال نظرات