۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۷۴۷۷۳

جشنواره نماز و نیایش در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌ شود

دومین جشنواره فرهنگی و هنری استانی نماز و نیایش، 15 اسفند ماه سال جاری در آذربایجان‌شرقی و به میزبانی شهرستان عجب‌شیر برگزار خواهد شد.
نماز و نیایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فرهاد جبارپور، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری استانی نماز و نیایش در این شهرستان حبر داد و اظهار داشت: عموم علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال و در این حرکت فرهنگی و دینی مشارکت داشته باشند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت، ترویج و توسعه مبانی ارزشی و متعالی فریضه اقامه نماز و نیایش و همچنین حمایت ویژه از تولید و خلق آثار هنری و ادبی در استان دانست و خاطرنشان کرد: توجه به هنر و فرهنگ اصیل و ارزشی و با تکیه بر مضامین معنوی و آیینی در زمینه نماز و نیایش دیگر هدف متولیان برگزاری جشنواره است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر ارج نهادن به مقام و منزلت نماز و جایگاه آن در اسلام، رواج فرهنگ نماز و نمازخوانی در بین آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان و تعمیق ارزش ها و باورهای دینی و اسلامی با استفاده از زبان شعر و هنر را از دیگر اهداف این جشنواره بیان کرد.

جبارپور، موضوعات جشنواره را توجه بیشتر به فرهنگ نماز و آثار آن در جامعه، نقش نماز در توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، آثار اجتماعی نماز در توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی، نقش نماز در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آثار تربیتی نماز در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف عنوان کرد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را دهم اسفندماه جاری اعلام کرد و گفت: در بخش نقاشی و خوشنویسی، آثار ارسالی باید جدید و در سایر همایش ها و جشنواره ها حائز رتبه یا مقام نشده و همچنین تعداد آثار ارسالی نباید بیش از 2 اثر باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر افزود: در بخش شعر، اشعار ارسالی نیز باید جدید و مرتبط با یکی از موضوعات جشنواره باشد، در این بخش نیز هر شاعر مجاز به ارسال سه اثر به 2 زبان ترکی و فارسی است که هیأت داوران متشکل از اساتید برجسته این عرصه خواهند بود.

وی با بیان این‌که اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری استانی نماز و نیایش، 15 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در شهرستان عجب شیر، اول خیابان امام خمینی(ره)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند./935/203/ب2

ارسال نظرات