۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۷۵۴۲۰
مدیر حوزه علمیه قزوین:

موقوفات، حوزه های علمیه را احیا و آباد کرده است

حجت الاسلام عباسی گفت: همان گونه که وقف حوزه های علمیه را احیا و آباد کرد، علما هم وقف را به پا داشتند و در تبلیغ و احیای آن کوشیدند و این امر دو جانبه، اثرات بسیار عظیمی در جامعه اسلامی داشته است.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین در نشست مشترک مدیران و معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه با مدیران حوزه علمیه های استان قزوین که در مدیریت حوزه استان برگزار شد، گفت: احیای موقوفات حوزه های علمیه از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این نشست مشترک است.

حجت الاسلام عباسی ابراز کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر اقدامات بسیار خوبی در جهت شناسایی موقوفات حوزه های علمیه صورت گرفته است و یکی از برنامه های مهم این نشست مشترک باید زمینه سازی برای ایجاد وقف های جدید برای حوزه‌های استان باشد.

وی افزود: بسیاری از امور حوزوی مدیون وقف و واقفین و علمای گذشته است که وقف را احیا کرده‌اند.

استاد حوزوی بیان کرد: همان گونه که وقف حوزه های علمیه را احیا و آباد کرد، علما هم وقف را به پا داشتند و در تبلیغ و احیای آن کوشیدند و این امر دو جانبه، اثرات بسیار عظیمی در جامعه اسلامی داشته است.

وی ادامه داد: وقف در پرورش مبلغان و علمای دین نقش بسزایی داشته است، البته باید تلاشها در این زمینه در رابطه با احیای موقوفات حوزه علمیه تداوم داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: وقف برای حوزه‌های علمیه، بارزترین مصداق باقیات صالحات و از نظر دنیوی و اخروی بیشترین سودمندی را برای واقف نیک‌اندیش به همراه دارد، چرا که حوزه‌های علمیه زمینه‌ساز هدایت مردم به سوت اخلاقیات و گسترش فرهنگ اهل‌بیت (ع) هستند.

وی در پایان بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: تلاش های بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه انجام شده، ولی باید این تلاشها در جهت اجرای سنت حسنه وقف در استان و یا سایر روستاها از طریق مبلغین و روحانیون به خوبی انجام شود./853/102/ب2

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین

 

ارسال نظرات