۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۷۵۶۰۳
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

تحقق عملی اقتصاد مقاومتی نیازمند جهاد عمومی در کشور است

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که بدون اقتصاد مقاومتی نمی توان به رشد و تعالی کشور در حوزه های مختلف به ویژه بخش اقتصاد امیدوار بود، گفت: تحقق عملی اقتصاد مقاومتی نیازمند یک جهاد عمومی در کشور است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان شهرستان فریدونکنار با بیان این که معیار و میزان در شناخت دوست و دشمن، تبعیت از دستورات دینی است، گفت: متأسفانه برخی ها در داخل به دلیل عدم شناخت صحیح دوست و دشمن دچار انحراف شدند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از دستورات دینی و ولی زمان خود اطاعت نکنند از دشمنان خداوند هستند و در عصر حاضر ولی زمان، رهبری است و کسانی که ادعای تبعیت از ولایت دارند باید مطیع فرمان رهبری باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عدم تبعیت از ولایت و رهبری عامل انحراف و گمراهی است، تصریح کرد: در طول تاریخ نیز کسانی بودند که به دلیل عدم همراهی و تبعیت از ولایت دچار انحراف های بزرگی شدند.

حجت الاسلام جلالی ولایت را عامل عزت و اقتدار نظام دینی دانست و با بیان این که ولایت فقیه وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های جهان است، بیان داشت: یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن انقلاب های مردمی در برخی کشورهای عربی نیز نبود یک رهبر هوشیار، عالم، مدبر و مقتدر بوده است.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تجربه ثابت کرده هر گاه مردم در مسیری که ولی فقیه ترسیم کرده گام بردارند کشور به اوج تعالی و سعادت دست خواهد یافت، خاطرنشان کرد: امروز نیز بهترین راه حفظ عزت و عظمت انقلاب اسلامی تبعیت محض از ولایت و رهبری و عمل به دغدغه های ایشان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که ولایتمداری تنها به شعار نیست و باید در عمل نیز به اثبات برسد، تصریح کرد: متأسفانه عده ای در کشور تنها شعار ولایتمداری سر می دهند اما در عمل به گونه ای دیگر اقدام می کنند.

حجت الاسلام جلالی در ادامه سخنان خود به موضوع بصیرت اشاره کرد و با بیان این که بصیرت مهم ترین ابزار در شناخت حق و باطل است، بیان داشت: کسی که از بصیرت لازم برخوردار نباشد به حتم در شناخت جبهه حق و باطل موفق نخواهد بود.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در بسیاری از بحران ها و توطئه های دشمنان نیازمند بصیرت و آگاهی مناسب هستیم، خاطرنشان کرد: پیروزی ملت ایران در عرصه ها و صحنه های مختلف این انقلاب نشان دهنده بصیرت و هوشیاری بالای این مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که اقتصاد مقاومتی از جمله فرمان‌هایی است که رهبر معظم انقلاب بر روی آن تأکید دارند، گفت: مسؤولان و مدیران کشور باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تحقق این رهنمود مهم رهبری بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان باید در برنامه ریزی خود موضوع اقتصاد مقاومتی را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی نباید در کشور مورد کم توجهی قرار گیرد بلکه باید در اولویت همه برنامه باشد.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی کشور را در مسیر خودکفایی و قطع وابستگی ها قرار می دهد، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کشورمان در تأمین برخی لوازم و کالاها خودکفا باشد باید زمینه تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم.

حجت الاسلام جلالی با تأکید بر این که بدون اقتصاد مقاومتی نمی توان به رشد و تعالی کشور در حوزه های مختلف به ویژه بخش اقتصاد امیدوار بود، بیان داشت: تحقق عملی اقتصاد مقاومتی نیازمند یک جهاد عمومی در کشور است.

وی با انتقاد از سنگ‌اندازی برخی از مسؤولان در زمینه اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: برای پیشرفت شهر و بهبود معیشت مردم لازم است که همه نهادها تلاش کنند و نباید با سنگ‌اندازی جلوی نیازهای مردم را بگیریم.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی کشورمان را در برابر بیگانگان بی نیاز می کند، تصریح کرد: اگر مسؤولان در پی رونق اقتصاد داخلی و قطع وابستگی های ایران اسلامی هستند باید در جهت برنامه های اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که با بررسی طرح های اقتصاد مقاومتی می بینیم، این گونه طرح ها از بازدهی مناسبی در کشور برخوردار است، بیان داشت: اگر دولت و مجلس از اجرای این گونه طرح ها در مناطق محروم و روستایی به خوبی حمایت کند به حتم بسیاری از مشکلات و دغدغه های مردم نیز رفع خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه میزان توجه به طرح های اقتصاد مقاومتی قانع کننده نیست، تصریح کرد: مردم در خط مقدم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند و دولت باید از ظرفیت مردمی برای تحقق این سیاست ها به خوبی بهره گیرد.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی را یکی از بهترین راه های ایجاد اشتغال در کشور دانست و بیان داشت: حمایت دولت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان داخلی موجب افزایش ظرفیت اشتغال داخلی خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین مطالبات مردم کشورمان تقویت رفاه عمومی و رفع مشکل اشتغال در جامعه است، خاطرنشان کرد: افزایش روزافزون بیکاری در کشور موجب بروز بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی خواهد شد./1317/202/ب2

ارسال نظرات