۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۷۵۷۰۶
رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم:

متون‌ قرآنی دیجیتال در سازمان دارالقرآن بررسی خواهد شد

رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم گفت: تمام متون قرآنی دیجیتال در سازمان دارالقرآن بررسی خواهد شد و پس از اعلام سازمان دارالقرآن مجوز آن از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال صادر خواهد شد.
قره شیخ لو

به گزارش خبرگزاری رسا، «مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سازمان دارالقرآن با مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال طی سخنانی اظهار کرد: یکی از سیاستهای سازمان دارالقرآن استفاده از ظرفیتها برای اجرای بهتر ماموریتهای قرآنی است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه ایجاد بسترهای مناسب در فضای مجازی و توسعه فعالیتهای قرآنی از اهداف مهم سازمان است، افزود: در موضوعات محتوایی ظرفیتهایی داریم که می‌توان آن را در بخشهای آموزش، اطلاعات قرآنی و پژوهشهای قرآنی به کار بریم.

وی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن الکریم در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌کریم در بخش مکتوبات نقش موثر و بسزایی داشته است، گفت:  در خصوص نشر الکترونیک تاکنون فعالیت چشمگیری نداشتیم که در سالیان اخیر با توسعه فناوری اطلاعات و نرم‌افزارهای پیشرفته در کشور برآن شدیم تا به سمت پیشبرد فعالیتهای قرآنی در فضای مجازی و دیجیتال پیش رویم.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم یکی از اهداف این تفاهمنامه را بررسی صحت متون قرآنی در رسانه‌های دیجیتال دانست و گفت: با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تمام متون قرآنی در سازمان دارالقرآن بررسی خواهد شد و پس از اعلام سازمان دارالقرآن مجوز آن از سوی مرکز فناوری اطلاعات صادر می‌شود.

قره‌شیخلو با بیان اینکه سازمان دارالقرآن می‌تواند همانند بخش مکتوبات قرآن در بخش الکترونیک نیز بدرخشد، گفت: چند سال است طرح تجهیز مکانیزه تصحیح قرآن مدنظر سازمان دارالقرآن قرار گرفته است و قدمهایی نیز در این مسیر برداشته شده که امیدواریم با توانمندی‌های مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات این پروژه در جهت صرفه‌جویی زمان و کیفیت به صورت مشترک انجام گیرد./872/103/ب3

ارسال نظرات