۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۷۵۷۴۳
استاد حوزه:

برخی دین را به بایدها و نبایدها محدود می کنند

استاد حوزه علمیه همدان گفت: برخی دین را به بایدها و نبایدها محدود می کنند که این امر صحیح نیست و لازم است رویکرد عاشقی به دین را در جامعه ترویج کنیم.
مشاوره مشاوره حوزوی

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی یوسفی، استاد حوزه علمیه همدان شب گذشته در دومین روز نشست تربیت مشاور که در مدرسه آخوند برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به ژنتیک در افسردگی، گفت: ژن به همراه سبک والدینی سخت گیرانه از مهمترین عوامل وسواس است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید دانست که افکار وسواسی بیشتر محتوای جنسی، پرخاشگری و مذهبی دارند و یا در قالب شک و تردید و نگرانی از آلودگی ظاهر می شوند.

حجت الاسلام یوسفی ابراز داشت: افراد وسواس معمولا در یک نارضایتی به سر برده و همیشه از مساله ای که در آن شرایط نیستند رنج می برند و لازم است در زمینه وسواس فکری ورودی جدی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: باید دقت کنیم که بچه های خود را بیچاره نکنیم و نگرانی های افراد را بالا نبریم و فقط دین را نباید در باید و نبایدها معرفی کرد و رویکرد عاشقی به دین را در جامعه ترویج کنیم.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: در اسلام جایی که دین آسان گرفت برخی سخت می گیرند ولی در جایی که اسلام سخت گرفته مانند آبروی افراد، برخی سهل می گیرند و این امر زمینه ساز مشکلات رفتاری در جامعه است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از وسواس در افراد، گفت: بی اختیاری ها؛ رفتارهای تکرار شونده آشکار و نهانی هستند که در پاسخ به وسواس داده می شود.

حجت الاسلام یوسفی گفت: فرد با این نیت به وسواس متوسل می شود که ناراحتی ناشی از وسواس را کاهش دهد و بتواند مانع از رخ دادن وقایع ترس برانگیز در آینده شود.

وی در پایان گفت: بی اختیاری آشکار شست و شو، رعایت نظم و ترتیب و وارسی کردن و تکرار برخی اعمال است و بی اختیاری نهان شامل شمارش، دعا و نیایش یا فکر کردن به شیوه خاص است./979/203/ب2

ارسال نظرات