۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۷۵۸۳۳
رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان:

جمهوری اسلامی ایران مدافع ارزش های دینی است

رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان گفت: جمهوری اسلامی ایران مدافع سرسخت ارزش های اسلامی است.
سید موسی بلادیان، رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید موسی بلادیان، رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان، ظهر امروز در همایش سراسری نماز استان خوزستان که در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به این که به معنی واقعی با چشم انداز در حوزه نماز فاصله داریم، ابراز داشت: عدم برگزاری جلسات و تألیف کتاب ها سبب می شود که تهاجم عوامل ضد انقلاب بیشتر موفق واقع شود.

وی با اشاره به اجلاس سراسری اقامه نماز سال گذشته و پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی، ادامه داد: ولی امر مسلمین در این پیام گفتند که «همه بدانند که یکی از مؤثرترین راه ها برای کاستن آسیبهای اجتماعی، ترویج نماز است. به این که حتی یک نفر از جوانان و نوجوانان کشور، در نماز سهل انگاری نکند همت گمارید» و باید در این جهت گام برداشت.

رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان با بیان این که جمهوری اسلامی ایران مدافع سرسخت ارزش های اسلامی است، اظهار داشت: بسیاری از جوانان ها و نوجوان های با اخلاق از سهل انگاری نسبت به نماز پرهیز می کنند.

این مقام مسؤول با تأکید براین که با رفتاری دوستانه، مخلصانه و بدون استفاده از زبان و از طریق عمل افراد را به اقامه نماز جذب کنیم، گفت: چه عاملی سبب شده که اطرافیان اهل نباشند؟ دلیل بی نماز آنان چیست؟

بلادیان با بیان این که درخصوص نماز نباید کوتاهی کرد چراکه در قیامت همه باید پاسخگوی خداوند باشند، خاطرنشان کرد: از همه فعالان عرصه نماز که در این مسیر قدم برمی دارند تشکر می کنم.

عدم خداشناسی؛ مشکل اساسی در تجلی اثرات نماز بین جامعه و افراد است

در ادامه این همایش، جمال عالمی نیسی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، با اشاره به این که خدمت به نماز خدمتی ناقابل و ناچیز است و در کنار آقای بلادیان موفق شدیم بیش از یک سال درخصوص نماز همکاری داشته باشیم، ابراز داشت: از همه فعالان عرصه نماز و دست اندرکاران این همایش سپاسگذاریم.

وی با اشاره به این که برای برقراری ارتباط نیاز به 4 مؤلفه است، اظهار داشت: ارسال کننده پیام، گیرنده، کانال ارتباطی و بازخورد این چهار مؤلفه هستند و می توان گفت که ارسال کننده انسان، خدا گیرنده، نماز کانال ارتباطی و بازخورد آن اثری است که نشانه های نماز در انسان ایجاد می کند.

این مقام مسؤول با اشاره به آیه قرآنی «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ» واینکه با توجه به کلام الهی بازخورد نماز دوری از گناهان و رشد انسانی مؤمن است، ادامه داد: زاویه پیدا کردن با هدف و عدم شناخت خدا به معنای واقعی سبب می شود که از اثر نماز کم بهره ببریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به آیه «نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید» و سخنی از امام راحل مبنی براینکه عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید، افزود: مشکل اساسی در عدم مشاهده اثرات نماز و جلوه های آن خداشناسی است و برخی ها با خدایی غیر از پروردگار اصلی ارتباط پیدا می کنند.

نیسی گفت: نماز احساس نزدیکی به خداوند و راه وصل به او است و در واقع حلقه عشق به خداوند به شمار می آید که اگر براساس شرایط آن یعنی قلب پاک و خلوص نیت اقامه نماز آثار آن در جامعه و فرد تجلی خواهد یافت./203/9453/ب1

ارسال نظرات