۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۷۵۹۰۳
به همت کانون اندیشه راهبر؛

دوره توانمند سازی اقتصاد فرهنگی در همدان برگزار می شود

حجت الاسلام صفری گفت: کار فرهنگی در حاشیه زندگی با دوندگی و دست دراز کردن جلوی مسؤولان انجام می شود و افراد بعد از دوندگی به زندگی ورود کرده و حوصله کار فرهنگی را ندارند.
صفری

حجت الاسلام ناصر صفری استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در کشور، گفت: با توجه به هجمه های همه سویه از ناحیه دشمنان نظام اسلامی لازم است با برنامه ریزی بیشتر در زمینه مسائل فرهنگی ورود کنیم.

وی افزود: یکی از مقولاتی که در دنیا از روز نخست مطرح بوده و در کشور ما نیز دغدغه فعالان فرهنگی بوده است تامین نیازهای مالی و خودکفایی تشکل های فرهنگی و درآمدزا بودن محصولات فرهنگی است.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه خاطرنشان کرد: تا چه زمانی باید تشکل های فرهنگی به دولت ها وابسته باشند و باید شیوه های کیفی سازی محصولات فرهنگی را به فعالان تشکل های فرهنگی و انقلابی کشور آموزش دهیم.

وی با اشاره به موفقیت برخی افراد در این زمینه در دهه گذشته گفت: تجربه های افراد موفق که توانسته اند مخاطبان خود را در قبال محصولات فرهنگی راضی نگه دارند بسیار سودمند و قابل استفاده است و باید بسترهایی برای انجام ان ایجاد شود تا اینکه فعالیت فرهنگی به شغل و کار تخصصی تبدیل شود.

حجت الاسلام صفری گفت: کار فرهنگی در حاشیه زندگی با دوندگی و دست دراز کردن جلو مسؤولان انجام می شود و افراد بعد از دوندگی به زندگی ورود کرده و حوصله کار فرهنگی را ندارند و آموزش روش های خودکفایی و تشخیص نیاز موسسات فرهنگی امری مهم است که بدون وابستگی به نهادها روی پای خود بایستند.

وی از برگزاری این دوره در همدان خبر داد و گفت: این دوره در هشتم بهمن ماه در مرحله نخست اجرا می شود و مقدمه ای برای دوره های تخصصی در این زمینه خواهد بود که در آینده برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: مدل و بوم کسب و کار فعالیت فرهنگی، مدیریت مالی تشکل فرهنگی، بازاریابی و توزیع و تبلیغ در فعالیت های فرهنگ، مسایل حقوقی و ثبتی تشکل های فرهنگی، جمع بندی کلی پرسش و پاسخ کلی و نظرخواهی از عناوین سرفصل ها در این دوره خواهد بود.

گفتنی است دوره یک روزه خودکفایی تشکل های فرهنگی ویژه مدیران و فعالان از برادران و خواهران، جمعه 8 بهمن ساعت در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی همدان در امتداد طرح رشد و کادرسازی برگزار خواهد شد./302/979/ب1

ارسال نظرات