۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۷۵۹۳۷
معاون استاندار هرمزگان:

طرح تحول سلامت دستاورد بزرگ دولت است

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان گفت: استان هرمزگان در سال جاري با كاهش 5/4 درصدي در نرخ بيكاري از 6/15 درصد به 1/11 درصد نسبت به مشابه سال گذشته رتبه نخست كشور را در كاهش نرخ بيكاري بدست آورد.
بیکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علي رئوفي عصر سه شنبه 5 بهمن ماه در نشست خبري با اصحاب رسانه به فعاليت دولت يازدهم اشاره کرد و اظهار داشت : دولت يازدهم در سال 92 در حالي مديريت كشور را به دست گرفت كه نرخ تورم بر اساس اعلام بانك مركزي  قريب به 40 درصد بود و اين نرخ با تلاش ها و اقدماتي كه در اين مدت دولت صورت پذيرفت در سال 94 به  4/10 دهم درصد  و در دي ماه سال 95 به 4/7 دهم درصد رسيد.

رئوفي به دستاورد هاي دولت يازدهم اشاره كرد و در اين رابطه اظهار داشت: از دستاورد هاي مهم دولت  يازدهم در اين سه سال دو موضوع مهم برجام كه به لغو اكثر تحريم ها منجر شد و طرح تحول سلامت است كه به  ايجاد آرامش در كشور منتهي شد.

وي با اشاره به ميزان جذب نيرو در دستگاه هاي اجرايي استان از سال 92 تا كنون، افزود: ميزان استخدام نيروهاي جديد در دستگاه هايي اجرايي استان از محل مجوز برگزاري آزمون در سال هاي 91 و 92  در مجموع در سال 92،  517 نفر و در سال 93 ، 645 نفر با طي مراحل استخدامي جذب دستگاه هايي اجرايي استان شدند .

رئوفي به آمار و برنامه هاي حوزه اشتغال اشاره و در اين رابطه، افزود: در سال 94 ده هزار هشتصد شغل در استان ايجاد و در نه ماهه سال 95  نه هزار دويست شصت و يك نفر شغل در استان ايجاد گرديده است .

وي به نرخ بيكاري در استان اشاره و در اين رابطه بيان داشت : استان هرمزگان در بهار سال نود چهار دومين استان بيكار در كشور از لحاظ نرخ بيكاري بوده است  و در بهار سال نود و پنج  با 5/4 درصد كاهش در نرخ بيكاري از 6/15 دهم درصد به  1/11 دهم درصد نسبت به مشابه سال گذشته رتبه نخست كشور  را دركاهش  نرخ بيكاري بدست آورد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت:  نرخ بيكاري استان در تابستان سال 95 به 1/10 دهم درصد رسيد كه نسبت به بهار سال 95 يك درصد كاهش نشان مي دهد و اين روند نشان دهند  كاهش نرخ بيكاري  در هرمزگان مي باشد .

رئوفي به برنامه طرح تحول سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: 11 ميليون نفر در طرح تحول سلامت تحت پوشش قرار گرفتند و از خدمات بي نظير اين طرح بزرگ بهره مند شدند كه در عرصه درماني كشور در بعد از انقلاب بي سابقه بود./851/202/ص

ارسال نظرات