۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۷۵۹۴۲
وزیر بهداشت:

گردشگری مذهبی راهی برای معرفی مشهد به جهانیان است

وزیر بهداشت با بیان اینکه گردشگری مذهبی می تواند راهی برای معرفی مشهد به جهانیان باشد، گفت: ما باید با پیشینه تمدنی خود در جهان امروز به سمتی برویم که از علم تولید ثروت کنیم چرا که امروز کشورهایی قدرتمند هستند که دارای دانش غنی تری باشند.
وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آئین افتتاحیه مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام که امروز پنجم بهمن در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، گفت: سازمان آیسسکو به عنوان معلم، وظیفه مهمی در ایجاد تعامل علمی و فرهنگی بین کشورهای اسلامی دارد.

وی ادامه داد: این سازمان می تواند در بسط علم و فن آوری و شناساندن کشورهای اسلامی به جهان نقش فعالی ایفا کند چرا که ارتباط تنگاتنگ آیسسکو با دیگر کشورها و بهره مندی از توان دانشمندان می تواند نقطه رشد و شکوفایی آیسسکو در عرصه بالندگی باشد.

وزیر بهداشت درادامه با اشاره به فعالیتهای آیسسکو گفت: تقویت، ترغیب و همکاری کشورهای عضو در زمینه فرهنگ و ارتباطات از سوی این سازمان صورت می گیرد و در کنار فرهنگ باید به مقوله علوم ارتباطات توجه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید الگویی برای صلح جهانی باشند، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم برای اصلاح امور مسلمانان اقدام کنیم و در زمانه ای که داعش و القاعده را به نام اسلام معرفی می کنند تا چهره واقعی آن خدشه دار شود افتخارمان اینست که مشهد این امکان برایش فراهم شده است تا اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کند.

وزیر بهداشت افزود: یکی از پنج شاخه گردشگری، گردشگری مذهبی است و مشهد به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) جایگاه ویژه ای دارد و این شهر علاوه بر جاذبه های گردشگری دینی، در گردشگری سلامت هم تجربه ای دیرینه دارد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز از نظر رشد علمی رتبه 16 را دارد، تصریح کرد: ما آمادگی داریم در حوزه آموزش علوم پزشکی و تعامل سازنده با همه کشورهای اسلامی مشارکت داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: حاصل این طرح بیمه شدن همه ایرانیان است که هزینه های بیمه در مناطق شهری 6 درصد و در مناطق روستایی به 3 درصد کاهش یافت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان دارای رشد بسیاری خوبی بوده است، اظهار کرد: ما باید با پیشینه تمدنی خود در جهان امروز به سمتی برویم که از علم تولید ثروت کنیم چرا که امروز کشورهایی قدرتمند هستند که دارای دانش غنی تری باشند.

قاضی زاده هاشمی گفت: کشورهای مسلمان می توانند در عرصه های گوناگون نقش موثری ایفا کنند و امید است سال 2017 برای مردم جهان و کشورهای اسلامی سرشار از برکات، پیشرفت و صلح در وجوه زندگی فردی و اجتماعی باشد./202/934/ب1

ارسال نظرات