۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۷۶۰۳۵
امام جمعه سلماس:

تربیت نسلی نمازگزار زمینه موفقیت در عرصه فرهنگی را فراهم می کند

امام جمعه سلماس گفت: موفقیت در بخش فرهنگی زمانی محقق می شود که بتوان نسلی نمازگزار و دیندار به جامعه تحویل داد.
نشست هم اندیشی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام موسوی، امام جمعه سلماس ظهر امروز در نشست هم اندیشی حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی، اظهار داشت: با وجود گذشت 38 سال از انقلاب، والدین در مرحله اول و مدارس در مرحله دوم در پیاده سازی فرهنگ نماز موفق عمل نکرده اند درحالی که نماز به عنوان عامل باز دارنده از فحشا و منکر در قرآن کریم معرفی شده است.

امام جمعه سلماس با بیان اینکه پایین بودن تعداد افراد نمازگزار نسبت به افراد بی نماز شایسته جامعه اسلامی و شیعی نیست، گفت: موفقیت در بخش فرهنگی لازمه تربیت نسلی نمازگزار و دیندار است.

وی خواستار حمایت و تعامل سازنده مسؤولان آموزش و پرورش با طلاب فعال در حوزه مدارس شد.

مجرد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه نیز در این نشست، گفت: باید امام صادق(ع) را به عنوان الگوی خود قرار دهیم که به ایجاد دانشگاه دینی و تربیت شاگردان پرداختند.

وی افزود: با وجود هجمه نرم دشمنان باید به دنبال راهی برای حل مشکلات و معضلات فرهنگی بود و شوق یادگیری جوانان را با همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به سمت آموزش مسائل دینی سوق داد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس، از نبود بودجه و امکانات کافی و لازم انتقاد کرد.

وی بر لزوم تقویت همکاری های نهادهای دینی و تربیتی تأکید کرد و افزود: در گذشته ستاد احیای دینی وجود داشت که به مرور حضور آن کمرنگ شد و باید دوباره با تقویت آن مباحث دینی را در مدارس پررنگ کرد./936/202/ب2

ارسال نظرات