۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۷۶۳۴۴

هشدار حجت الاسلام والمسلمین رفیعی نسبت به دهه سازی ها

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی نسبت به دهه سازی ها در کشور هشدار داد و خواستار هوشیاری و مراقبت هیئات مذهبی در این خصوص شد.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در هفتمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور که از صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) آغاز شده است، با اشاره به ویژگی های هیأت انقلابی، گفت: همان گونه که رهبر انقلاب تأکید بر انقلابی بودن حوزه و هیأت ها داشته اند، باید این موضوع را به دقت مورد بررسی قرار داده و شاخصه های اتقلابی بودن هیأت ها تبیین شود.

وی افزود: دشمنان با هیأت های سکولار مشکلی ندارند و حتی در آمریکا و انگلستان نیز هیأت ها و دسته های عزاداری وجود دارد که این نشان دهنده بی خطر بودن این هیأت ها برای منافع استکبار است.

استاد برجسته حوزه علمیه با برشمردن شاخصه های انقلابی گری، خاطرنشان کرد: باور به ضرورت انقلابی گری، نخستین و اساسی ترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد و اگر کسی بخواهد دین و هیأت را از سیاست جدا کند، حقیقت دین را نشناخته و جاهل است.

وی همچنین تصریح کرد: سلامت فکری و تقید شرعی، یکی دیگر از ویژگی های انقلابی گری است و یک فرد انقلابی هیچ گاه حاضر نیست مرزها را بشکند و در تفکر او، هدف، وسیله را توجیه نمی کند و تقید شرعی، در تفکر انقلابی، جایگاه مهمی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استقامت و ماندگاری را یکی دیگر از شاخصه های انقلابی گری دانست و تأکید کرد: انقلابی بودن یک هنر است اما انقلابی ماندن، مهم‌تر است و ما در تاریخ افراد فراوانی را مشاهده کرده ایم که هرچند انقلابی بوده اند، اما در آخر منحرف شدند و شیطان با 6 هزار سال عبادت، در انتها از مسیر حق خارج شد.

این پژوهشگر حوزوی ابراز کرد: استکبارستیزی و دشمن شناسی، یکی دیگر از شاخصه های انقلابی گری است که باید در هیأت های مذهبی تجلی یابد و باید در بحث شناخت دشمن، بسیار حساس بود، حتی اگر این دشمن، خانواده و فرزند انسان باشد، به طوری که حضرت نوح(ع)، از فرزند خود دوری کرد.

وی کلیدی ترین بحث در انقلابی گری را، ولایت مداری و فرمان پذیری از ولایت دانست و خاطرنشان کرد: یک فرد انقلابی، مرزها را مطابق با آن موضوعاتی که ولایت ترسیم کرده، مشخص می نماید و اگر می بینیم برخی افراد در تاریخ دچار انحراف شده اند، به دلیل این بوده که خود را از مسیر ولایت و مرزهایی که توسط امام جامعه ترسیم شده بود، خارج کرده و بر مبنای نظر خود عمل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی انعطاف پذیری و ایجاد الفت و انس در جامعه را یکی دیگر از شاخصه های انقلابی گری برشمرد و ابراز کرد: یک فرد انقلابی بد اخلاق نیست و روحیه طرد افراد را ندارد و گاهی بنابر ضرورت، روحیه نرمش قهرمانانه دارد که این موضوع در سیره پیامبر (ص) در پذیرش صلح حدیبیه وجود داشت.

وی افزود: اعتدال و دوری از افراط و تفریط هم یکی دیگر از شاخصه های انقلابی گری است که باید مورد توجه قرار گیرد که در بحث هیأت ها، باید مراقب بود که دهه سازی های جدید صورت نگیرد چرا که این موضوع برای مردم محدودیت به وجود خواهد آورد.

وی در پایان با اشاره به برخی کتاب ها و منابع علمی تدوین شده در موضوع فرهنگ فاطمی، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی و نهادهای فرهنگی می توانند کتاب های دانشنامه فاطمی و حکمت های فاطمی را تهیه کرده و برای تبلیغ و ترویج فرهنگ فاطمی از آن ها بهره ببرند./872/پ202/ج

ارسال نظرات