۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۷۶۳۹۴
مدیر جامعه المصطفی العالمیه:

تروریست ها تربیت شده استکبار هستند

حجت الاسلام مهدوی مهر با اشاره به توطئه های استکبار برای نسبت دادن اتفاقات تروریستی به مسلمانان، آن را بدترین اتفاق ممکن دانست و گفت: زمانی که از یازده سپتامبر سخن گفته می شد، ما متوجه نمی شدیم که طراحی آن ها چیست و چطور می خواهند مسلمانان را نماد تروریسم معرفی کنند اما امروز می بینیم مسلمانانی درست کرده اند که تروریست ترین افراد هستند.
حجت الاسلام مهدوی مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدوی مهر، مدیر جامعه المصطفی العالمیه مشهد ظهر امروز در همایش «اسلام و جاهلیت مدرن؛ چالش ها و بایسته ها» که در سالن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با بیان این که جنس جاهلیت مدرن همان جنس جاهلیت اولی است، گفت: شاید بهتر باشد کلمه دقیق تر «جاهلیت معاصر» را برای تعریف این پدیده به کار ببریم.

مدیر جامعه المصطفی العالمیه مشهد با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که فرمودند «علم و حلم از نشانه های فقه هستند»، خاطرنشان کرد: از این روایت معلوم می شود که «فقه» عنوانی متشکل از مجموعه های مختلفی است و به رغم این تصور که فکر می کنیم علم همه چیز است، امروز می بینیم یکی از بزرگ ترین مشکلات این است که علم به تنهایی نقش آفرینی داشته باشد.

وی با تصریح بر این که بزرگ ترین صدمات را عالمان به بشریت وارد کرده اند، یادآور شد: عمروعاص یکی از علمایی بود که پایه گذار انحرافی بزرگ در تاریخ شد. در نمونه دیگر، قاضی شریح که قاضی شرع و یک انسان مجتهد بود، منفور ترین حکم تاریخ را صادر کرد. پس مشخص می شود که علم نه تنها برابر با فقه نیست، بلکه به تنهایی نمی تواند راهگشا باشد.

حجت الاسلام مهدوی مهر افزود: جاهلیتی که نماد آن تعصب است، در نقطه مقابل حلم قرار دارد و معنای این که حضرت فرمودند فقه از علم و حلم تشکیل شده، این است که بدون شک اگر کسی از حلم برخوردار نباشد، عالم نمی شود.

وی با بیان این که برخورداری بشر از علم به سبب عدم بهره مندی از حلم، آسیب فراوان به همراه داشته است، گفت: امروز آن کسانی بیشترین آسیب را به بشریت زده اند که تنگ نظری، تعصب و خشونت را به جای حلم نشانده اند.

مدیر جامعه المصطفی العالمیه مشهد در پایان با اشاره به توطئه های استکبار برای نسبت دادن اتفاقات تروریستی به مسلمانان، آن را بدترین اتفاق ممکن دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که از یازده سپتامبر سخن گفته می شد، ما متوجه نمی شدیم که طراحی آن ها چیست و چطور می خواهند مسلمانان را نماد تروریسم معرفی کنند اما امروز می بینیم مسلمانانی درست کرده اند که تروریست ترین افراد هستند./202/820/ب1

ارسال نظرات