۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۷۶۶۰۱
رییس حوزه هنری خراسان شمالی:

استقبال مردم خراسان شمالی از تئاتر در کشور سرآمد است

رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: استقبال مردم و مخاطبان خراسان شمالی از تئاتر در کشور سرآمد است، به‌گونه‌ای که این استقبال سبب تعجب داوران و میهمانان استان می‌شود.
وحید نمازی - اختتامیه جشنواره تئاتر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، وحید نمازی، رییس حوزه هنری استان جمعه‌ شب در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر جوان سوره ماه خراسان شمالی با قدردانی از هنرمندان و فعالان این جشنواره و مسؤولان فرهنگی و هنری استان، اظهار کرد: جشنواره تئاتر جوان سوره ماه خراسان شمالی بعد از چهار دوره برگزاری دارای هویت و شناسنامه مشخص شده است.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره‌ها باید فرآیند محور و نه برآیندمحور باشد، اضافه کرد: جشنواره‌های مختلف بایستی افزون بر رقابت سالم بین هنرمندان، آغازی برای رویدادهای ماندگار هنری باشند.

نمازی خاطرنشان کرد: اگر به جشنواره‌ها به‌ عنوان صرف رقابت نگاه کنیم نتیجه این می‌شود که در سطح کشور و استان جشنواره‌های متعددی آغاز شده؛ اما بعد از چند دوره متوقف می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های جشنواره تئاتر جوان سوره ماه، اظهار کرد: جشنواره تئاتر سوره ماه خراسان شمالی ویژگی‌های مختص خود را دارد و هر چند با مشکلات اعتباری رو به رو بودیم اما سرانجام برگزار شد.

نمازی با بیان اینکه نخستین ویژگی، وجود ظرفیت رشته هنری تئاتر در استان است، ادامه داد: تئاتر از رشته‌های شاخص فرهنگی و هنری در استان است؛ به‌ گونه‌ای که هم از لحاظ وجود هنرمندان شاخص و هم از نظر استقبال تماشاگران در کشور شاخص است.

وی اضافه کرد: رویدادهای حوزه تئاتر در خراسان شمالی و استقبال مردم و مخاطبان از آن به‌ اندازه‌ای باشکوه است که وقتی داوران از استان‌های دیگر وارد خراسان شمالی می‌شوند از این استقبال تعجب می‌کنند.

نمازی با بیان اینکه دومین ویژگی جشنواره تئاتر جوان سوره ماه تولیدمحور بودن آن است، تصریح کرد: این جشنواره فرآیندمحور است که از قبل اعلام فراخوان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی شروع شده و تا تولید نمایش و حضور در جشنواره و اجرای عمومی آثار ختم می‌شود.

وی معرفی هنرمندان جوان در تئاتر استان را دیگر ویژگی جشنواره تئاتر سوره ماه دانست و افزود: این جشنواره در چند سال اخیر نقش مهمی در معرفی هنرمندان تئاتر استان داشته؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از هنرمندان شاخص تئاتر استان کار خود را از این جشنواره شروع کرده‌اند.

نمازی با اشاره به اینکه جریان سازی جشنواره در عرصه فرهنگ و هنر یکی دیگر از شاخصه‌های آن است، اضافه کرد: میدان دادن و زمینه‌سازی برای کسب تجربه هنرمندان جوان از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است؛ زیرا بسیاری از هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره، نخستین تجربه هنری خود را طی می‌کنند.

وی ارتباط داشتن این جشنواره با سطوح بالاتر و اجرای عمومی و آزاد را از دیگر ویژگی‌های جشنواره تئاتر جوان سوره ماه دانست و افزود: این جشنواره با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان نمی‌رسد بلکه حوزه هنری بعد از اختتامیه جشنواره از آثار برگزیده برای اجرای عمومی حمایت می‌کند.

نمازی با اشاره به اینکه غایت ما برگزاری جشنواره نیست بلکه کاری کامل است که مخاطب آن را ببیند، تصریح کرد: خراسان شمالی از نظر آشتی مردم با تئاتر سرآمد است؛ از این‌ رو باید از فرصت استفاده کرد و آثار مناسبی را برای اجرای عمومی انتخاب کرد که در این راستا تور تئاتر جشنواره جوان سوره ماه را در استان برگزار می‌کنیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات