۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۷۶۸۱۵
آیت الله مجتهد شبستری:

دشمنان بعد از برجام موشک ها و تسلیحات نظامی ایران اسلامی را بهانه قرار داده اند

امام جمعه تبریز با اشاره به عهدشکنی و نقض برجام از طرف دولتمردان آمریکا و بهانه های اخیر استکبار جهانی، گفت: دشمن این بار تسلیحات نظامی و موشک سازی ایران را بهانه کرده اند و بر تعطیلی آن پافشاری می کنند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش  خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار جمعی از طلاب و اساتید حوزه های علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت ولی عصر(عج) تبریز در حرم رضوی، با اشاره به برکات و فضیلتهای زیارت عتبات مقدسه، اظهار داشت: در احادیث و روایات از ائمه معصومین (ع) آمده است زیارت عتبات مقدسه مخصوصاً زیارت سیدالشهداء دارای برکات و فضیلتهای فراوانی است.

وی با بیان برکات و فضیلتهای زیارت امام رضا(ع) از زبان خود ایشان،گفت: از خود حضرت نقل شده است؛ «هر کس مرا در این شهر غریب زیارت کند، من در سه جا در روز قیامت نزد او خواهم آمد و او را از ترس رهایی می‌بخشم، وقتی نامه‌های اعمال را به دستش می‌دهند؛ هنگام عبور از صراط؛ و هنگامی که اعمال را در ترازوی اعمال قرار می‌دهند,

امام جمعه تبریز مشرف شدن و زیارت قبور اهل بیت (ع) را موجب تحول روحی در انسان دانست و ابراز داشت: هدف از سفر و زیارت این است که انسان برود و درس فضیلت از قبور این بزرگواران فرا گیرد، هرکس به مشهد مقدس یا عتبات مقدسه دیگر مشرف می شود و در او تحول روحی ایجاد شده و بی تاثیر نیست.

وی با بیان اینکه چرا بعد از شهادت امام حسین(ع)، متوکلها، خلفای بنی عباس و سایر ستمگران با قبر ایشان مبارزه می کردند؟، افزود: همان طور که امام حسین(ع) در زمان حیاتشان با خلفای بنی امیه و ستمگران مبارزه می کرد، با شهادت خود و عزیزانش آنها را رسوا کرد و امروز باز قبر امام حسین(ع) ستمگران را تهدید می کند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه ائمه (ع) با زمامداران ستمگر هم عصر بودند، خاطرنشان کرد: درس مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی را می توان از قبور ائمه معصومین (ع) فرا گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از امتیازات حضرت ثامن الحجج(ع) خوش اخلاقی بود، ابراز داشت: باید وظیفه خود بدانیم که درس خوش اخلاقی را از امام رضا(ع) و دیگر فضیلتها را از سایر ائمه معصومین(ع) فرا بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری دعوت مأمون از امام رضا(ع) به مجلس مباحثه و مناظره ایشان با بزرگان ادیان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مسائل مهم که روحانیون و طلاب باید توجه داشته باشند، مسئله مباحثه و مناظره است و این را باید از سیره امام هشتم (ع) یاد بگیریم.

وی با اشاره به تهمتهای استکبار جهانی نسبت به اسلام و انقلاب، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با ابزارها و راه‌های مختلف سعی دارند، دین اسلام را دین خشونت معرفی کنند، با توجه به اینکه دین اسلام دین رحمت، محبت، صفا و صمیمیت است.

وی با اشاره به عهدشکنی و نقض برجام از طرف دولتمردان آمریکا و بهانه های اخیر استکبار جهانی، ابراز داشت: این بار تسلیحات نظامی و موشک سازی ایران را بهانه کرده اند و بر تعطیلی آن پافشاری می کنند، با اینکه مکرر گفته شده این دستور دینی و قرآن است؛ «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ» آنها ما را به ساختن بمب اتمی متهم کردند در حالیکه مقام معظم رهبری فرموده بودند؛ ساخت تسلیحات اتمی از نظر فقهی حرام است.

آیت الله مجتهد شبستری امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف اصلی و مهم روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: در این مسأله هم پرخاش و تندی جواب نمی دهد، اما اگر با قول لین مطلب را به مخاطب بگوئیم، شاید زودتر بپذیرد تا با تندی و پرخاش و باید با منطق و استدلال وارد شده و با اخلاق حسنه برخورد کرد./854/101/ب2

ارسال نظرات