۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۷۷۲۸۸
در راستای اجرای تفاهم‌نامه وزارت نفت و ستاد اقامه نماز؛

نخستین گردهمایی آموزشی ائمه جماعات شرکت‌های تابعه وزارت نفت برگزار شد

نخستین گردهمایی آموزشی ائمه جماعات شرکت‌های تابعه وزارت نفت در آذربایجان غربی و در راستای اجرای تفاهم‌نامه وزارت نفت و ستاد اقامه نماز برگزار شد.
همایش ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به منظور اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه وزارت نفت و ستاد اقامه نماز کشور و هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی عصر امروز نخستین گردهمایی آموزشی ائمه جماعات شرکت‌های تابعه وزارت نفت در استان آذربایجان غربی به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام جواد ارجمندی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه و استاد دوره تخصصی شیوه‌های جذب نمازگزار در این مراسم در پاره‌ای از سرفصل‌های آموزشی، گفت: مربی، مخاطب، محتوا و مهارت به‌عنوان چهار محور اصلی تبلیغ در دین اسلام است که به چهار میم تبلیغ مشهور است.

وی با تشریح مؤلفه مربی به سه اصل سوز، سواد و سلیقه در یک عالم روحانی اشاره کرد و ادامه داد: باید ائمه جماعات در عصر کنونی که منبع اطلاعات روز دنیا از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد و متنوع به مردم می‌رسد به سواد علمی و روزآمد تجهیز شده و با بکارگیری اصول علمی و حوزوی و شناخت کامل از مخاطب و با استفاده از فناوری‌های نوین تبلیغ کند.

حجت الاسلام ارجمندی اظهار امیدواری کرد که اقدامات مطلوب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه جهت شروع دوره‌های آموزشی در راستای پیشبرد فرهنگ نماز در بین کارکنان موثر خواهد شد و در این راستا از احمد مجرد مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه قدردانی کرد.

احمد مجرد، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه اظهار داشت: برپایی نماز جماعت در دستگاه‌های دولتی اهمیت زیادی دارد و مهم‌ترین نقش آن بنا به آیات قرآنی بازدارندگی از منکرات است.

وی فراهم کردن امکانات جانبی نماز را مهم دانست و خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ نماز در ادارات کمک شایانی به بهبود وضع موجود و ارتقای میزان رضایت مشتریان خواهد کرد.

این مسؤول بر فرهنگ سازی در این زمینه تأکید کرد و ادامه داد: شروع دوره‌های آموزش کارگاهی و کاربردی ائمه جماعات نقطه عطف فرهنگ‌سازی غنی اسلامی در بین کارکنان است.

بر پایه این گزارش در این دوره آموزشی از اساتید برجسته این حوزه دعوت شده بود که در ابتدا جواد اسماعیل‌‍ زاده معاون ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی و مدرس دانشگاه، به مسائل سیاسی روز داخل و خارج کشور و بحران‌های سیاسی کشورهای همسایه اشاره کرد.

وی گفت: نماز واقعی از روی ایمان به خدا کار فرهنگی ویژه می‌طلبد و باید ادارات دولتی با کمک ائمه جماعات بسترهای لازم جهت گسترش فرهنگ نماز را ایجاد کند.

گفتنی است، در این دوره آموزشی ائمه جماعات شرکت‌های تابعه صنعت نفت ضمن بیان دیدگاه‌های خود به بیان مشکلات گریبانگیر  این فریضه مهم در ادارات پرداختند و با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام سید موسوی امام جماعت ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه خاتمه یافت./936/202/ب2

ارسال نظرات