۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۷۷۵۷۶
استاد حوزه علمیه:

ولایت فقیه و وحدت کلمه عامل بقای نظام اسلامی است

استاد حوزه علمیه بابل عامل بقا و حفظ نظام اسلامی را در پرتو اطاعت از ولی فقیه و وحدت کلمه دانست و گفت: ستون اصلی نظام اسلامی ولایت وفقیه است و تا زمانی که مردم حامی انقلاب و گوش به فرمان رهبر انقلاب باشند، هیچ آسیبی به این بنای محکم وارد نمی شود.
محمد پور رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پوررمضان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی در بندپی شرقی با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی بر اساس اعتقادات و مبانی دینی در کشور ما شکل گرفت، گفت: انقلاب اسلامی به رهبری یک مرجع دینی و با حضور و همراهی توده های عظیم مردم توانست کمر استکبار را بشکند و نظام شاهنشاهی را سرنگون سازد.

وی استکبار ستیزی و مقابله با جریان های فکری غرب و شرق را از مهمترین کارکرد انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امام راحل اندیشه سیاسی و اجتماعی اسلام را برای اداره یک جامعه از محجوریت بیرون آورد و به عنوان یک مکتب اثر گذار در سطح جهان مطرح کرد.

امام جمعه گلوگاه ضمن تشریح این مطلب که ظهور یک اندیشه بر اساس باورهای دینی در ایران تمام دسته بندی نظام های سلطه جهانی را در عصر خود به چالش کشید، اظهار داشت: مکاتب مادی گرای شرقی و غربی از ظهور انقلاب به عنوان یک نظام سیاسی مبتنی بر باورهای الهی به خشم افتادند و لذا تمام تلاش خود را برای براندازی این نظام و جلوگیری از گسترش این باور در سطح جهانی معطوف کردند.

وی ادامه داد: از اول انقلاب تاکنون تمام تلاشها و نقشه های شوم دشمنان از جمله تربیت گروهکهای چپگرای تروریست، جنگ تحمیلی و تحریم های سیاسی و اقتصادی به شکست کشیده شده است.

حجت الاسلام پوررمضان به وعده الهی در قرآن درباره کمک به نیروهای مومن و خداجو اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در جای جای حوادث بزرگ انقلاب و فتنه های بزرگ، دست غیبی خداوند متعال را به وضوح مشاهده کردیم.

وی عامل بقا و حفظ نظام اسلامی را در پرتو اطاعت از ولی فقیه و وحدت کلمه بیان داشت و گفت: ستون اصلی نظام اسلامی ولایت وفقیه است و تا زمانی که مردم حامی این انقلاب و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند، هیچ آسیبی به این بنای محکم وارد نمی شود.

استاد حوزه علمیه به نقش روحانیت در مسیر جریان انقلاب پرداخت و تاکید کرد: انقلاب اسلامی محصول اندیشه های متعالی در حوزه های علمیه است و حوزه های علمیه نیز برای استمرار و ادامه این مسیر باید نقشی پویا و فعالی را ایفا کنند.

حجت الاسلام پور رمضان به دو جنبه فعالیت روحانیت در مسیر پویایی انقلاب اشاره و تصریح کرد: روحانیت هم در زمینه تبیین اندیشه های متعالی اسلام به ویژه در ولایت فقیه و هم محافظت از آن با رصد جریان های اجرایی، قانون گذاری و قضایی می تواند نقشی موثر را ایفا کند.

وی ادامه داد: روحانیت بهترین مدافع و مهمترین تبیین کننده اندیشه های سیاسی اسلام در حوزه اجرایی در نظام اسلامی است.

امام جمعه گلوگاه یکی از آسیب ها و چالش های انقلاب را فساد دانست و گفت: باید با مظاهر فساد برای سالم ماندن نظام اسلامی برخوردی شدید و جدی شود.

وی افزود: دستهایی که تا آرنج در گلوی بیت المال فرو کرده اند و فیش های نجومی چون گرگ درنده و طماع به جان بیت المال افتادند، هر چه سریعتر برخوردی مناسب بر اساس قانون صورت گیرد.

حجت الاسلام پوررمضان با استناد به سخنان امام راحل انقلاب اسلامی را انقلاب مستضعفان و پابرهنگان بیان و خاطرنشان کرد: اگر دولت در برخورد با مدیران متخلف به ویژه مدیران دارای حقوق نجومی کوتاهی کند، قطعا مردم بر اساس مشی انقلابی خود فردی دیگر را برای ریاست اجرایی کشور در انتخابات آتی برخواهند گزید./202/1313/ب1

ارسال نظرات