۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۴۷۷۸۶۵
آیت الله مقتدایی:

امروز نیاز به ساختن مدارس علمیه بیشتری داریم

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه امروز نیاز به ساختن مدارس علمیه بیشتری داریم، گفت: اگر امروز امکانات لازم را برای دانش‌آموختگان فراهم کنیم بدانید که علاقمندان زو جوانان زیادی به سوی حوزه علمیه خواهند آمد.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی، رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل از خیران مدرسه‌ساز حوزه‌های علمیه که در تالار آدینه برگزار شد با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران مورد لطف ولی عصر(عج) است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه منتصب به امام زمان(عج) و در اصل صاحب حوزه‌های علمیه، امام عصر(عج) هستند.

وی با اشاره به یک نکته اخلاقی گفت: دانش‌آموختگان حوزه در واقع در آینده به درجه مرجعیت می‌رسند و از جایگاه علمی بیشتر برخوردار خواهند شد؛ از این رو توجه به این جایگاه علمی از اهمیت بسزایی برخوردار است و  امام صادق(ع) نیز در این زمینه می‌فرمایند" کسانی که برای تربیت دینی مردم کار می‌کنند؛ آنها را دوست می‌دارم"، البته این حدیث متوجه وظیفه طلاب و روحانیان نیز هست.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: امروز نیاز به ساختن مدارس علمیه داریم، اگر امروز امکانات لازم را برای دانش‌آموختگان فراهم کنیم بدانید که علاقمندان و جوانان زیادی هستند که به سوی حوزه های علمیه خواهند آمد.

آیت الله مقتدایی یادآور شد: در روایات آمده است" خداوند هزاران حسنه برای کسی که کار خیری برای تاسیس یک مرکز علمی و دینی انجام دهد، قرار می‌دهد " و افرادی همچون خیران مدرسه‌ساز حوزه‌های علمیه در روز قیامت آنقدر حسنه دارند که کف ترازو محاسبات‌شان از گناهانشان بیشتر خواهد بود و به کمک آنها می‌آید.

وی در پایان گفت: بدانید کسی که حسنه زیاد داشته باشد می‌تواند تمام کسانی که در دنیا به او محبت کردن را هم دست‌گیری کند، بنابراین خیران که نیاز طلاب مرد و زن را برطرف کنند حسنه زیادی بدست می‌آورند.

در پایان این مراسم از 70نماینده مجمع خیران استانهای مختلف تجلیل به عمل آمد./816/202/ص

ارسال نظرات