۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۷۸۰۵۸
حجت الاسلام زمانی:

آمریکا مدیریت داعش در منطقه را بر عهده دارد

رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری جهان اسلام نخستین جریانی که در زیر چتر داعش فعالیت می کند را وهابیت دانست و گفت: از وقتی که جریان داعش وارد عراق شده است 75 درصد از شهیدان اهل سنت و 25 درصد نیز شیعیان هستند.
زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد زمانی، رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری جهان اسلام ظهر امروز در همایش «همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر» که در سالن غدیر بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: برخی ها می گویند برای اینکه دشمن داریم داشتن وحدت ضروری است که بنده این استدلال را برای ایجاد وحدت استدلال اصلی نمی دانم بلکه وحدت استدلال های قوی دارد که در آیات قرآن کریم به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه وحدت در بین امت اسلامی یک رکن است، گفت: اگر روزی ایران اسلامی و جهان اسلام دشمن مشترک نداشته باشند دیگر ضرورتی به ایجاد وحدت نیست.

رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری در جهان اسلام افزود: تلاش و زحماتی که علمای اسلام و روحانیان انجام می دهند یک عبادت محسوب می شود، امروز تقوا به معنای پرهیز از اختلاف افکنی در میان مسلمانان و ایجاد وحدت است.

حجت الاسلام زمانی افرادی که به عنوان عالمان شیعه و سنی در عرصه وحدت حضور ندارند را فاقد تقوا دانست و تصریح کرد: بر خلاف بسیاری از ذهنیت هایی که در عوام وجود دارد کسی که وارد جامعه نشود تارک تقوا است.

وی ادامه داد: برای اینکه عالم سنی و یا عالم شیعه در مقابل تفرقه افکنان و علیه جریان های تکفیری فریاد بزنند نیاز به شجاعت دارند و اگر این شجاعت نباشد نمی توانند در مقابل جاهلان بایستند.

رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری جهان اسلام خاطرنشان کرد: وحدت تنها به سازگاری اجتماعی نیست بلکه باید وحدت قلبی در میان مسلمانان وجود داشته باشد و مسلمانان قلبا همدیگر را دوست داشته باشند.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه شیعه و سنی باید از نظر علمی نیز به هم کمک کنند، اظهار کرد: ایران اسلامی تحت رهبری ولایت فقیه تنها کشوری است که در عرصه تحقق وحدت موفق بوده است.

وی افزود: اختلافات و دعواهایی که در طول تاریخ میان شیعه و سنی اتفاق افتاد یک خطا بوده است، امروز وحدت یکی از آموزه های اصیل قرآنی است و در این جهت ایران اسلامی توفیقات زیادی به دست آورده است.

رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری جهان اسلام با بیان اینکه در زیر چتر داعش 3 جریان تکفیر عقیدتی، تکفیر سیاسی و استعمار جهانی وجود دارد، گفت: این جریان ها با همدیگر کار می کنند و به دنبال کشیدن نقشه برای جهان اسلام هستند.

حجت الاسلام زمانی عنوان کرد: جریان وهابیت در خارج از مذاهب اهل سنت وارد عرصه شده است و آن ها مذاهب را بدعت می دانند و می گویند ما کافر هستیم و اعتقاد دارند این دین شرک است.

وی نخستین جریانی که در زیر چتر داعش فعالیت می کند را وهابیت دانست و اضافه کرد: از وقتی که جریان داعش وارد عراق شده است 75 درصد از شهیدان اهل سنت و 25 درصد نیز شیعیان هستند.

رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله به جریان های تکفیری جهان اسلام با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان ایران در معرض خطر قرار دارند، افزود: مدیریت داعش و گروه های تکفیری در منطقه از سوی آمریکا و اسرائیل صورت می گیرد./202/880/ب1

ارسال نظرات