۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۷۸۱۰۷
مسؤول کمیته قرآن ستاد دهه فجر کشور:

بیش از 2 هزار برنامه قرآنی در دهه فجر امسال اجرا می شود

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به برنامه ریزی در جهت برپایی برنامه های قرآنی به مناسب دهه فجر، گفت: به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیش از دو هزار برنامه قرآنی در سطح کشور اجرا می شود.
نشست رییس دارالقرآن کشور نشست رییس دارالقرآن کشور نشست رییس دارالقرآن کشور نشست رییس دارالقرآن کشور نشست رییس دارالقرآن کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، مهدی قره شیخ لو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور امروز در جمع خبرنگاران در بابل با اشاره به فعالیت 5000 موسسه قرآنی در کشور، گفت: مازندران از استان های برتر در زمینه فعالیت های قرآنی در سطح کشور است که در حال حاضر 300 موسسه قرآنی در این استان فعالیت می کنند.

مسؤول کمیته قرآن ستاد دهه فجر کشور افزود: مازندران با وجود ظرفیت های بسیار خوب در حوزه قرآن قابلیت تبدیل شدن به قطب فعالیت قرآنی در کشور را دارد.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور اولویت نخست این سازمان را در حوزه آموزش و تربیت فعالان حوزه قرآن بیان کرد و اظهار داشت: 150 هزار مربی و فعال در حوزه قرآن از سوی سازمان دارالقرآن کریم کشور در سطح استانهای مختلف تربیت شده اند که در سطوح عمومی، تخصصی و پژوهشی مشغول به فعالیت هستند.

وی مهمترین مشکلات را در فعالیت های قرآنی کشور عدم تخصیص بودجه و مشکلات مالی عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از موسسات خوب و فعال قرآنی کشور به دلیل عدم حمایت های مالی دولت از این بخش با مشکلات عدیده مالی مواجه هستند.

قره شیخ لو با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات پیش بینی شده دارالقرآن الکریم از سوی دولت، گفت: در سال 94 هیج اعتباری از سوی دولت به این بخش تخصیص پیدا نکرد و از ابتدای امسال تاکنون نیز هیچ بودجه ای به این سازمان برای فعالیتهای قرآنی  پرداخت نشد.

وی نیاز سنجی و مخاطب شناسی را از مهمترین ضرورت فعالیتهای قرآنی در کشور دانست و تاکید کرد: امروز محتوای فعالیتهای قرآنی باید بر اساس نیازهای روز جامعه تعریف شود و سطح ارتباطات فعالیت در حوزه قرآن در کنار فضای حقیقی در حوزه مجازی هم فعال شود.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم  کشور تعدد دستگاههای تصمیم گیرنده در فعالیت های قرآنی را یکی از مشکلات در حوزه فعالیتهای قرآن عنوان کرد و اظهار داشت: باید در حوزه ساختارسازی فعالیت های قرآنی در کشور یک مدیریت مسنجم تعریف شود.

مسؤول کمیته قرآن ستاد دهه فجر کشور با اشاره به برنامه ریزی در جهت برپایی برنامه های قرآنی به مناسب دهه بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال در سراسر کشور بیش از 1000 محفل قرآنی و 2000 برنامه قرآنی اجرا می شود.

قره شیخ لو افزود: یازدهمین همایش ملی تکریم چهره‌های قرآنی و یادواره مرحوم استاد محمدتقی مروت در پانزدهم بهمن‌ماه در محل مجتمع شهدای سرچشمه واقع در میدان بهارستان برگزار می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در مراسم تکریم و بزرگداشت چهره های قرآنی کشور از چهل فعال برجسته قرآنی کشور تجلیل می شود، گفت: یکی از روشهای مناسب در جهت اشاعه فرهنگ قرآنی برگزاری محافل تکریم از چهره های شاخص قرآن و معرفی آنها به جامعه است.

رییس دارالقرآن کریم کشور با اعلام آمادگی برای همکاری با حوزه های علمیه در جهت آموزش تخصصی قرآن برای طلاب، تصریح کرد: امروز بنا به تاکید مقام معظم رهبری روحانیت و حوزه باید به ابزار قرآن به ویژه در حفظ، قرائت و تفسیر در سطح بالای تخصصی مجهز باشد.

وی ادامه داد: فنون قرائت و حفظ آن دارای حوزه ای تخصصی است و آمادگی هر نوع تعامل با حوزه های علمیه از سوی سازمان دارالقرآن الکریم کشور وجود دارد.

قره شیخ لو یکی از مسائل مورد توجه سازمان دارالقرآن الکریم را برپایی کارگاه های سبک زندگی قرآنی در سراسر کشور بیان کرد و اظهار داشت: امروز توجه به سبک زندگی مورد توجه قرآن می تواند عامل موثری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان گردد./202/1313/ب1

ارسال نظرات