۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۷۸۱۳۲
مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان:

هیچ چیز در دنیا ارزش طلبگی را ندارد

آیت الله طباطبایی نژاد آموختن یک قسمت از علم دین برای هدایت گمراهان را معادل با 40 سال عبادت دانست و گفت: هیچ چیز در دنیا ارزش طلبگی را ندارد‏.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان، بعد از ظهر امروز در بازدید از مدرسه علمیه امام صادق(ع) خوراسگان در جمع مدیران و طلاب، گفت: طلاب اصفهانی از پایه 1 تا 10 زیر نظر مرکز مدیریت هستند و هیچ کس هم مخالفتی ندارد و بین ما و حضرت آیت الله مظاهری در این زمینه هماهنگی کامل وجود دارد، به نظر ما طلبه باید در همه مقاطع تحصیلی حوزه سر درس حاضر شود و اعتقاد به رها کردن طلاب بعد از پایه هفتم و صرف شرکت در امتحان پایانی نداریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حتی طلابی که درس خارج می خوانند هم در حوزه اصفهان مشخص است که نزد چه اساتیدی و چه درسهایی می خوانند، نظارت حوزه علمیه اصفهان بر طلاب و فضلای حوزه در سطح بسیار خوبی است، ضمن اینکه استقلال حوزه اصفهان منافاتی با استفاده نکردن از امکانات و راهنماییهای حوزه علمیه قم ندارد و ما با حوزه قم جلسات  و ارتباط قوی داریم و خوبیها را از آنها می گیریم.

هر کس یک قسمت از باب علم دین را بیاموزد تا باطلی را به حق برگرداند عمل او مانند عبادت 40 سال است

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) می فرمایند «هر کس از خانه خارج شود و قصدش این باشد که یک قسمت از باب علم دین را بیاموزد تا باطلی را به حق برگرداند و گمراهی را به راه راست هدایت کند همین یک عمل او مانند عبادت 40 سال است»، هر جایی که در روایات بر مقام بالای علم آموزی تأکید شده منظور علمی است که به منظور هدایت گمراهان و تبلیغ اسلام ناب محمدی آموخته می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: هیچ چیز در دنیا ارزش طلبگی را ندارد، کسی که به خدا و آخرت ایمان ندارد باید هم تنها به تن پروری و عیش و نوش مشغول شود، اگر کسی همه ثروت دنیا را هم داشته باشد اما نمازش را بلد نباشد صحیح بخواند و بمیرد هیچ ارزشی ندارد، اما یک طلبه اگر یک مطلب را بیاموزد و گمراهی را هدایت کند ارزش چهل سال عبادت خدا را برای خود کسب می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ابراز داشت: اگر همین الان بگویند ترامپ همه پولها و ثروت خود را به شما بدهد و در عوض آن شما دیگر نماز نخوانید آیا حاضر هستید بپذیرید، هیچ کدام حاضر نیستید، اگر کسی بپذیرد حماقت محض را مرتکب شده است، بنابراین فکر نکنید چیزی ندارید، یادمان نرود خداوند چقدر به ما نعمت داده است.

وی افزود: یکی از اساتید ما مرحوم آقای کوکبی که من رسائل را نزدش می خواندم در حرم امیرالمؤمنین(ع) بعد از نماز در حال اشک ریختن بود و گریه اش به دلیل شکر بر نعمت انسان بودن و متولد شدن در یک کشور اسلامی و خانواده شیعه و علاقمند به روحانیت بود و در حالی که اینها را می گفت اشک هم می ریخت، انسان حقیقی کسی است که حرکتش به سمت خداست و دیگران را هم به سمت خدا حرکت می دهد.

سوره «والعصر» تابلوی انسانیت است/ اگر مطابق با انسان وصف شده در سوره والعصر بودیم انسان حقیقی هستیم

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سوره «والعصر»، بیان داشت: هیچ کاری بالاتر از طلبگی نیست، خداوند می فرماید به روزگار قسم همه انسانها در خسارت هستند، خسارت در عربی به معنای ضرر نیست بلکه به معنای از دست دادن سرمایه است، اگر کسی مالی را 50 تومان بخرد و همان روز  آن را از او 70 تومان بخرند و فردا مجبور شود آن را 60 تومان بفروشد ضرر کرده اما اگر زیر 50 تومان فروخت خسارت دیده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: مطابق با آیه قرآن تنها کسی که ایمان آورده و عمل صالح انجام می دهد و دیگران را هم به حق و صبر دعوت می کند در خسارت نیست، کسی که فقط ایمان آورده باشد و عمل صالح انجام ندهد ایمانش سودی به حالش ندارد، سوره «والعصر» تابلوی انسانیت است، قسم خداوند هم برای اهمیت موضوع است.

وی ادامه داد: اگر مطابق با انسان وصف شده در سوره والعصر بودیم انسان حقیقی هستیم وگرنه در حال خسارت هستیم و حیوان ناطق هستیم، اگر انسان در حکم حیوان راست قامت باشد لباسش هر چقدر هم گران قیمت باشد ارزشی ندارد، پدر و مادر متدین، مملکت اسلامی و فرصت تحصیل در حوزه علمیه نعمتهای بزرگ خداوند است که باید قدر آنها را بدانیم.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: اصلاً نگران مادیات نباشید و با خیال راحت درس خود را بخوانید که خداوند زندگی شما تأمین می کند، امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند که خداوند معیشت هر کسی را تعیین و قسمت کرده است، اگر شما بهتر شوید و قدر نعمتهای خداوند را بدانید خداوند هم نعمتهایش را بر شما بیشتر خواهد کرد./202/869/ب1

ارسال نظرات