۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۴۷۸۱۷۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

پذیرش طلبه در مدرسه علمیه خواهران فاروج، برگزاری همایش مدافعان حرم در خراسان شمالی و برپایی 80 نمایشگاه مدرسه انقلاب در استان عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، رحیمه رجعتی، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه (س) فاروج گفت: این مدرسه علمیه از میان دختران و بانوان پایه نهم تحصیلی و دیپلم و بالاتر طلبه خواهر برای سال تحصیلی آینده می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام علاقه‌مندان به تحصیل دروس طلبگی در فاروج از 15 بهمن آغاز و تا 15 فروردین سال 96 ادامه دارد، افزود: افراد پایه نهم با 18 سال سن، پایه دهم با 19 سال سن، دیپلم با 28 سال سن، کاردانی با 30 سال سن و کارشناسی با 32 سال سن می‌توانند در این مدرسه علمیه ثبت‌نام کنند.

رجعتی همچنین به تسهیلات ارائه‌شده به علاقه‌مندان تحصیل در این مدرسه علمیه گفت: ارائه مدرک سطح 2 (کارشناسی بین‌المللی)، تحصیل رایگان، امکانات خوابگاه برای روستاییان و کتابخانه و امکانات سمعی و بصری ازجمله تسهیلات ارائه‌شده به خواهران علاقه‌مند به تحصیل در این مدرسه به شمار می‌رود.

برگزاری همایش مدافعان حرم در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری همایش گرامیداشت شهدای مدافعان حرم و تجلیل از خانواده‌های مدافعان حرم به مناسبت دهه فجر و دهه فاطمیه خبر داد و اظهار داشت: این اجتماع قرار است پانزدهم بهمن‌ماه با همکاری بسیج در محل مصلاهای نماز جمعه شهرستان‌های استان قبل از برگزاری آیین سیاسی عبادی نماز جمعه برگزار شود.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از روزهای ایام‌الله دهه فجر امسال با دهه فاطمیه اول تقارن پیدا کرده است ازاین‌رو بخش عمده‌ای از برنامه‌های این مناسبت رنگ فاطمی به خود می‌گیرد.

حجت‌الاسلام ایزانلو گفت: برای حضور مداحان و شعرای آیینی با توجه به اینکه امسال مراسم‌های دهه فجر با مراسم‌های دهه فاطمیه تقارن پیدا کرده است برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده تا برنامه‌های در شأن حضرت فاطمه (س) برگزار شود.

برپایی 80 نمایشگاه مدرسه انقلاب در خراسان شمالی

براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از برپایی 80 نمایشگاه با عنوان مدرسه انقلاب به مناسبت دهه فجر در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: دانش آموزان با برگزاری نمایشگاه نشان داده‌اند که تاریخ انقلاب و شهدای انقلاب را به‌خوبی درک کرده‌اند.

وی افزود: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با محوریت «زندگی سالم، استکبارستیزی، دیروز ما، امروز ما و آینده ما» در ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود.

اکران 16 فیلم برگزیده «جشنواره فیلم فجر» در خراسان شمالی

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۶ فیلم منتخب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در سینما گلشن بجنورد اکران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تعداد فیلم در 32 سیانس از تاریخ 14 بهمن تا 21 بهمن‌ماه در سینما گلشن بجنورد برای عموم به نمایش درمی‌آید، اظهار داشت: سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور، امسال و برای دومین بار در سینما گلشن بجنورد برگزار می‌شود.

فرخنده تصریح کرد: این تعداد فیلم منتخب جشنواره فجر در ساعت‌های 14، 16، 18 و 20 به نمایش درمی‌آید./303/9314/ب1

ارسال نظرات