۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۷۸۲۶۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عربده‌های ترامپ نوید بخش نابودی هیبت پوشالی آمریکا است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تصمیمات جنجالی و عربده‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا شاید آغازی برای نابودی هیبت این کشور باشد؛ به‌گونه‌ای که آمریکا قدرت و هیمنه خود را به دست خود خراب کند.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به دستور جنجالی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان چند کشور اسلامی ازجمله ایران به آمریکا، اظهار کرد: این سیاست نادرست سبب بروز خشونت‌های فراوانی در آمریکا شده و نشان می‌دهد که بسیاری از مردم آمریکا هم با این قانون مخالف هستند.

وی اضافه کرد: شاید عربده‌ها و تصمیمات جنجالی ترامپ آغازی برای نابودی هیبت آمریکا باشد؛ به‌گونه‌ای که این کشور قدرت و هیمنه خود را به دست خود خراب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ترامپ این دستور را به بهانه واهی مبارزه با تروریسم صادر کرده است، افزود: اگر رییس جمهور جدید آمریکا واقعاً به فکر مبارزه با تروریسم است چرا با کشورهایی چون عربستان و قطر که منشأ صدور تروریسم هستند قطع ارتباط نکرده و به‌عکس با آنها رابطه بسیار گرمی دارد؟

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مردم دروغ‌های دولت‌مردان آمریکایی را باور نمی‌کنند، ادامه داد: سیاست جدید دولت آمریکا نشان می‌دهد کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه بوده و این کشور اهداف شومی در سر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: واقعیت آن است که اوباما و ترامپ هر دو سر و ته یک کرباس بوده و هر دو مخالف قدرت‌یابی اسلام و عدالت‌خواهی بشریت بودند؛ ازاین‌رو مواجهه ما با سیاست‌های آمریکا همچنان ادامه دارد.

ایران اسلامی مهم‌ترین مانع پیش‌ روی نظام استکبار است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: ملت ما با هدف اعتلا و بالندگی انقلاب کرده و پس از پیروزی انقلاب در بهمن سال 57، در فروردین‌ماه سال 58 نظام جمهوری اسلامی را برگزیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: مردم ما می‌دانستند رشد و بالندگی آنها در سایه نظام اسلامی محقق می‌شود و امروز می‌بینیم که ملت و نظام جمهوری اسلامی در دنیا مقتدر هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: اقتدار ایران اسلامی به‌اندازه‌ای است که اکنون هر تصمیمی که در دنیا گرفته می‌شود گزینه ایران اسلامی یکی از محورهای آن بوده و ایران معادلات مستکبران و زورگویان عالم را به هم ریخته است.

وی اظهار کرد: در دوران رژیم گذشته هیچ سرعت‌گیری در برابر اقدام مستکبران عالم وجود نداشت؛ اما امروز نظام جمهوری اسلامی سرعت‌گیر بزرگ استکبار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی ایران هم انقلاب‌ساز و هم استکبارستیز است، افزود: در این راستا باید توجه داشته باشیم که بیداری اسلامی در برخی از کشورهای منطقه برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه راز ماندگاری و پویایی انقلاب و نظام ما خدامحوری است، تصریح کرد: ملت ما بر محور خدا قیام و انقلاب کردند و تا وقتی که بر اساس این محور حرکت کنند، نظام جمهوری اسلامی پایدار و مستحکم خواهد بود.

ضرورت قانع نبودن به میزان پیشرفت فعلی نظام اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه در طول حدود چهار دهه گذشته از عمر انقلاب، نظام اسلامی در زمینه‌های گوناگون رشد کرده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ما به دلیل پیشرفت و توسعه شکرگزار هستیم اما هنوز به این میزان قانع نیستیم.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبری انقلاب ما پنج مرحله دارد، افزود: تاکنون مراحل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و دولت اسلامی را پشت سر گذاشته‌ایم؛ اما هنوز کشور اسلامی و تمدن اسلامی را پیش رو داریم که باید به این دو مرحله دست یابیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: کشور اسلامی، کشوری است که در آن فساد اقتصادی، رشوه، ویژه‌خواری، حیف و میل شدن بیت‌المال، ترس و طمع، اشرافی‌گری و این‌گونه موارد وجود نداشته باشد و مردم و مسؤولان اسیر هوای نفس خود نباشند در حالی که ما هنوز با این مرحله فاصله داریم.

دشمن به دنبال جایگزینی الگوهای بدلی به‌جای الگوهای واقعی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد با گرامیداشت پنجم ربیع‌الثانی، سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و بهورز، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار افزون بر اینکه پرستار خوبی برای امام زین‌العابدین (ع) بود، در سایر صفات ازجمله حجاب و عفاف، بصیرت دینی و دانش هم سرآمد بود.

وی با تأکید بر الگوگیری بانوان از حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س)، افزود: وقتی ما چنین الگوهای شایسته‌ای داریم نباید به دنبال الگوهای بدلی و وارداتی از غرب باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: دشمن به دنبال جایگزین کردن الگوهای بدلی به‌جای الگوهای واقعی در جامعه اسلامی است؛ ازاین‌رو باید همه هوشیار و بیدار باشیم./201/9314/ب1

ارسال نظرات