۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۴۷۸۳۲۹
حجت الاسلام خاموشی:

مردم در کارهای قرآنی از یکدیگر گوی سبقت را ربوده اند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کارهای قرآنی و فرهنگی در دست خود مردم است، در این زمینه باید اشاره کرد که مردم در کارهای قرآنی از یکدیگر گوی سبقت را ربوده اند، ما نیز وظیفه داریم که مردم را در مسیر درست هدایت کنیم.
حجت الاسلام خاموشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی شامگاه جمعه در یازدهمین همایش ملی تکریم چهره‌های قرآنی که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد با اشاره به اینکه وظیفه سازمان دارالقرآن کریم پرورش نخبه قرآنی است، اظهار داشت: روخوانی، قرائت و حفظ قرآن کریم در میان نسل دوم و سوم انقلاب به سرعت حرکت کرده است، در این مسیر هر سه قوه و همچنین شورای نگهبان مهم‌ترین وظیفه خود را قرآن می‌دانستند.

وی ادامه داد: در رابطه با روند قرآن بعد از انقلاب باید گفت مراسم و جلسات قرآنی رو به رشد بوده است، از سوی دیگر میزان حافظان قرآنی نیز رو به افزایش بوده است، در طول یک دهه گذشته به خاطر مسائل فرهنگی تصمیم بر این شد که دو بخش فعالیت‌های قرآنی و غیرقرآنی را داشته باشیم، از این رو برای بخش قرآنی سازمان دارالقرآن را تأسیس کردیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: کارهای قرآنی و فرهنگی در دست خود مردم است، در این زمینه باید اشاره کرد که مردم در کارهای قرآنی از یکدیگر گوی سبقت را ربوده اند، ما نیز وظیفه داریم که مردم را در مسیر درست هدایت کنیم.

حجت الاسلام خاموشی یادآور شد: از سوی شورای قرآن باید عملکرد دستگاه‌ها و مؤسسات قرآنی ارزیابی شود و چنانچه مشکلی در روند قرآنی آنها به وجود آمده است برطرف کنند تا روند روبه رشد آنها در قرآن کند نشود، اولویت ما در برنامه‌های قرآنی هم ابتدا روخوانی، قرائت و تفسیر قرآن بود.

وی در پایان گفت: در رابطه با تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان تلاش می‌کنیم نیروهای مفسر را به استان‌های مختلف ارسال کنیم، در این میان هیأت‌های مذهبی نیز وجود دارند که باید فعالیت اصلی آنها قرآن باشد و حول محور قرآن بچرخند./816/202/ب2

ارسال نظرات